Publikace a výzkumy

První experimenty prováděl Vít Hejný ve 40. letech minulého století. Následně syn Víta Hejného - Milan Hejný a jeho kolegové ověřovali myšlenky a experimenty Víta Hejného v 80. letech ve školské praxi v několika třídách. Publikace shrnující zkušenosti z těchto experimentů (Hejný a kol.: Teória vyučovania matematiky 2) se stala - mimo jiné - i učebním textem didaktiky matematiky na Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy. Dále probíhaly a nadále probíhá stovky dílčích experimentů, které ověřovali a ověřují dílčí prvky metody. Učební materiály, které vydal prof. Hejný v režii H-mat, o.p.s. procházely ověřováním a před uvedením do prodeje všem učebnicím udělilo MŠMT schvalovací doložku na základě recenzí odborníků. 

Publikace

O metodě vyšlo bezpočet publikací, článků a konferečních příspěvků, vybíráme nejvýznamnější z nich

  • Hejný: Vyučování matematice na 1. stupni ZŠ orientované na budování schémat: Aritmetika.
  • Hejný a kol.: Teória vyučovania matematiky 2
  • Hejný, Kuřina: Dítě, škola a matematika: konstruktivistické přístupy k vyučování
  • Hejný, Novotná, Stehlíková: 25 kapitol z didaktiky matematiky (dostupné online [PDF])
  • Bachratý: Archiv Víta Hejného

Články ve vědeckých časopisech

  • Hejný, Jirotková: Contribution of geometry to the goals of education in mathematics (Orbis Scholae 2012/2, dostupné online [PDF])
  • Hejný: Exploring the Cognitive Dimension of Teaching Mathematics through Scheme-oriented Approach to Education (Orbis Scholae 2012/2, dostupné online [PDF]
  • Kvasz:Princípy genetického konštruktivizmu (Orbis Scholae 2016/2, dostupné online [PDF])

Veřejné průzkumy, zjišťování a studie: