Zasloužená radost z poznávání

Zrod Matemága

Sám čaroděj Mocný Matemág se pustil do psaní blogu. V prvním příspěvku se vám představí a zmíní též, na co se těší v budoucí hře pojmenované po něm.
Hlavní postavy hry Matemág -  čaroděj Matemág a děti Jakub a Terka.

Tážete-li se na můj zrod, na můj počátek, budu se muset zamyslet. Bylo to už dávno. Přišel jsem na svět ve chvíli, kdy si jeden pračlověk spojil, obrazně řečeno, dvě a dvě dohromady a poprvé zažil AHA-moment náhlého prozření. Znáte to. Dumáte nad skládankou a najednou vám to doklapne. Uděje se něco jako mentální zablýsknutí či osvícení. A z toho světla jsem přišel i já - Mocný Matemág.

Byl jsem stvořen, abych pomáhal s řešením problémů a výzev, které na lidi čekají. To neznamená, že bych našeptával, co přesně udělat. Jsem radši, když si cestu k cíli každý najde sám. Já se mohu například řešitele dotazovat a vyzvídat od něj, hledáním odpovědí se pak člověk posouvá vpřed. To je důležité - posouvá SE - já jej nikam netáhnu. Koneckonců pak to takového objevitele i víc baví, když se ocitne tam, kde chtěl, nebo když například po cestě najde nečekané místo.

Žiji ve své zemi Abstrakce a imaginace (zkráceně Abima), kde se dá skvěle experimentovat s počty, prostorem a vším, co k matematice patří. Má krajina se rozšiřuje postupně, jak lidstvo proniká do zákoutí matematiky a jak ji používá. Z dávných dob, kdy hlavně stavitelé přicházeli na matematické zákonitosti, pochází moje sídlo, můj velkolepý hrad. Zde v zemi Abima mě někdy lidé navštíví a někdy já přijdu za nimi. Náramně jsem si kdysi v lázních poklábosil s Euklidem o naší společné platonické lásce k platónským tělesům. A též třeba ten další, co začíná na “eu” - Euler to byl - se mi zdál jako dobrý společník. Ještě teď si pamatuji, jak se mi pletly nohy, když jsme nad ránem rázovali tam a sem po všech sedmi mostech v městě Královci.

To bylo dávno. Teď je jiná doba, tolik novinek a možností! Právě proto píšu, promiňte mi to odbočení. Nedávno mne totiž oslovili, zda-li bych nevystoupil jako postava v jedné hře. Já nejdřív, že na divadlo mě moc neužije, ale pak mi hoši z TechSophie a profesor Hejný osvětlili, že se bude jednat o vzdělávací digitální hru. A tomu jsem se nemohl vzpírat. Vždyť tam slyším to “digit”, “číslo” po anglicku, a pro čísla jsem měl vždycky slabost.

souctovy_trojuhelni_design.jpg

Už to je snad víc než rok, co jsme se poprvé o hře bavili. A mně se líbí čím dál víc. Nemyslete si, že je to jen tím, že ji plánují pojmenovat po mně. Pro mne je poutavá hlavně díky propojení smyslu s vhodným obsahem a formou. Udělat vzdělávací hru pro děti je chválihodné. Zařídit, aby byla zábavná, to už vyžaduje dost tvořivosti a práce. Oceňuji milé postavičky a animovaný příběh. Přece, matika jsou příběhy a příběhy jsou matika. Julie nechtěla žít bez Romea. Když zjistila, že se otrávil, probodla se dýkou. Není tam ukrytá implikace? Najdete lepší příklad matematiky v příběhu? Své nápady mi určitě můžete zaslat ;-) Příběh hry Matemág začíná, postupně jej můžete se mnou objevovat.

Podle scénářů, které jsem měl možnosti číst, a podle grafického zpracování hrdinů a herního prostředí si myslím, že se máme na co těšit. Nejprve by světlo světa měly spatřit menší hry zaměřené na jednotlivá didaktická prostředí. Já jsem si už zkoušel součtové trojúhelníky - kluci mi to pustili na elektronické destičce, na tabletu. Tyto hry budou velmi praktické pro procvičování. Po nich pak přijde hra, která jednotlivé typy úloh propojí. Řeknu vám, jsem zvědavý jako malý kluk.

Budu se opět těšit zde na blogu na viděnou!

Váš Mocný Matemág

Více o hře Matemág na www.matemag.cz. Podpořte vývoj Matemága a vyberte si odměnu!

Matemágův blog
Doporučte tuto stránku svým známým:

Podporují nás

© 2018 H-mat, o.p.s.
Pro lektory Prohlášení o používání cookies
První vzdělávací hra založená na Hejného metodě MATEMÁG  již k dostání!
Zavřít