Otevřený dopis Jednotě českých matematiků a fyziků
Číst dáleŽáci vyučovaní podle Hejného metody byli v jednotném přijímacím testu z matematiky na střední školy o 12 procentních bodů lepší než průměr u nejúspěšnějšího termínu.
Číst dáleČeské základní školy s novým školním rokem ovládl nový fenomén: večer po pracovní době do stejných školních lavic jako jejich děti zasednou rodiče, kteří se nad šálkem kávy chtějí dozvědět více o Hejného metodě výuky matematiky. Zavádění metody, podle níž se vyučují žáci v přibližně třetině škol v České republice, vyvolává u rodičů otázky a u řady z nich také nedůvěru. Důvodem je nejen hravé vyučování, ale i zcela odlišné učebnice či typy úloh, než si dnešní generace třicátníků a čtyřicátníků sama pamatuje ze své školní docházky.
Číst dáleTabletová hra Matemág vtáhne nejmladší školáky do spontánního objevování matematiky podle principů Hejného metody. Její vývoj podpoří crowdfundingová kampaň.
Číst dáleHravé objevování matematiky prostřednictvím Hejného metody již není omezeno jen na základní školy: rozvíjet myšlení podle jejích principů budou moci nově i předškoláci. Ve školním roce 2014/2015 se výuka využívající prvky Hejného metody týkala nejméně deseti mateřských škol, ale v blízké době pravděpodobně jejich počet významně poroste. Učitelé mají možnost se školit v mnoha nabízených seminářích a letních školách. Navíc se připravují výukové materiály, v nichž budou vhodná matematická prostředí zpracována pro předškoláky.
Číst dáleNa jaro jsme připravili nový formát dlouhodobých rozvojových online kurzů. Pořádáme 4 pilotní kurzy na témata: 1. ročník, Organizace hodiny, Individualizace a diferenciace výuky a Rozvoj osobnosti učitele. Vedle těchto nových kurzů realizujeme online také běžné semináře financovatelné ze šablon pro MŠ, 1. i 2. stupeň. Vypsali jsme také sérii seminářů pro učitele 1. ročníku a 3. ročniku.