Zasloužená radost z poznávání

Školní poradenství v praxi: Podpora rodičů v oblasti Hejného metody

...

Vaše dítě doma sedí nad domácím úkolem z matematiky. Nedokáže ho vyřešit a vy také ne. Prožíváte pocit beznaděje. Stejný jsem prožila i já a můj manžel, když jsme svému dítěti nedokázali pomoci při hře na housle. Paní učitelka ze ZUŠ nám opakovaně říkala: „Nechte to na mě, já si s ní poradím. Hlavně se nám do toho nepleťte.“ Jenže ona s naším dítětem denně nehraje a neprožívá to, co my. 

Nenechte se odradit učitelem svého dítěte, stejně jako jsme se nedali odradit my. Chodili jsme s dítětem na hodiny houslí a nechali si od paní učitelky vše vysvětlit. Manžel, neb je hudebně zdatnější, se naučil i nějaké typy prstokladů. Ve spolupráci s paní učitelkou jsme doma našli systém, jak cvičit na housle.

Obdobný systém se pokuste najít i vy doma. Jen je důležité nepřipravit dítě o radost z malých úspěchů, případně i „velkých“ objevů.

...

Mgr. Petra Prokopová Machalová, Fakultní základní školy Táborská v Praze 4, lektorka Hejného metody

Celý článek v příloze (PDF).

Vyšlo v Školní poradenství v praxi č. 2/2017, Wolters Kluwer

Publikováno

19. 4. 2017

Kategorie

Přiložené soubory

Doporučte tuto stránku svým známým:

Podporují nás

Nadace České spořitelny
© 2024 H-mat, o.p.s.
Pro lektory Prohlášení o používání cookies

Práce s nadanými žáky od MŠ, přes 1. a 2. stupeň až po střední školy. Zúčastněte se seminářů v Praze.

Zavřít