Zasloužená radost z poznávání

Lidovky: Válka o Hejného metodu

Metoda profesora Hejného je mediální bublina. Přibližně v tom smyslu se před několika týdny vyjádřil český matematik žijící v Kanadě Vlastimil Dlab v rozhovoru pro DVTV. Navázal tak na výroky některých členů Jednoty českých matematiků a fyziků, kteří něco podobného tvrdí už dlouho.

...

Na tom může něco být. Rodiče jsou totiž rozdělení (ostatně stejně jako celá společnost) na dva tábory. Jedni žijí v přesvědčení, že by se jejich děti měly ve škole učit stejné věci a stejným způsobem, jako se učili oni, tedy tradičně, druzí naopak hledají alternativu. Někdy i za každou cenu. A Hejného metoda, o níž se dočetli, že rozvíjí osobnost, je přitahuje.

...

Reportáže o tom, jak se žáci na prvním stupni základní školy učí sčítat a odčítat krokováním po podlaze a násobit vytvářením skupinek, zaujaly právem. Málokdo pochybuje, že je skvělé, když žáci dostanou šanci objevovat zákonitosti a systémy včetně jejich využití pokud možno sami. Kdybyste se ale někoho zeptali, co dalšího si pod pojmem Hejného metoda představuje, nejspíš byste narazili na rozpaky.

Ano, má to být především radost z objevování, přesněji z objevování vlastními silami. Ale radují se všichni?

Celý článek na relax.lidovky.cz

Publikováno

29. 5. 2018

Kategorie

Doporučte tuto stránku svým známým:

Podporují nás

Nadace České spořitelny
© 2024 H-mat, o.p.s.
Pro lektory Prohlášení o používání cookies

Práce s nadanými žáky od MŠ, přes 1. a 2. stupeň až po střední školy. Zúčastněte se seminářů v Praze.

Zavřít