ŠKOLA HEJNÉHO METODY V PŘEDMATEMATICKÉ VÝCHOVĚ

MŠ - začátečníci

Hodinová dotace: 24 x 45 min.

seznam účastníků

Přihlásit se na kurz

DATUM A MÍSTO

9. 7. 2018, 09:00 - 14:00
ZŠ Brno, Horácké náměstí 13, 621 00 Brno - Řečkovice
další termíny

LEKTOŘI

Mgr. Gabriela Hlavatá
Mgr. Magdalena Málková

CENA PRO JEDNOTLIVCE

4 500 Kč (vč. 0 % DPH)

Na tento seminář se již není možné přihlásit (přihlašování ukončeno)
Storno podmínky

AKREDITACE

Seminář je akreditován MŠMT ČR v systému DVPP v rámci programu "Škola Hejného metody v předmatematické výchově " pod č.j.:
MSMT- 27618/2019-1-795


Garanti LŠ: Mgr. Lenka Rybová, RNDr. Eva Nováková

Zaměření: MŠ - začátečníci

Podmínkou pro získání certifikátu je 100 % účast na letní škole!

Příměstská LŠ = bez ubytování
(včetně stravy během programu - 1 x oběd a 2 x Coffee Break)

Celým programem nás bude doprovázet téma role učitele a oblasti s tím související. Program pro začátečníky bude koncipován tak, aby se účastník LŠ seznámil s principy Hejného metody a to prostřednictvím vlastního prožitku. Zároveň bude kladen důraz na reflektování a pojmenovávání jednotlivých aktivit s důrazem na využití pro rozvoj předmatematické gramotnosti. Účastník se v jednotlivých dílnách seznámí s tím, jak jednotlivá prostředí může využít ve své praxi, jak je představit žákům předškolního věku.

Předpokládáme, že učitel, který se zapíše do programu pro začátečníky, nemá dosud žádné nebo jen krátké zkušenosti s výukou v duchu Hejného metody (maximálně absolvoval jednotlivé semináře). Po absolvování programu bude účastník vybaven tak, že se nebude muset obávat začít nabízet dětem aktivity podle Hejného metody.

Účastník začátečník bude mít program částečně pevně stanoven, aby získal přehled o klíčových prostředích a měl tak možnost prožít jejich potenciál pro MŠ. Program si budou účastníci částečně volit z nabídky prostředí, průřezových témat a osobnostně sociálního rozvoje. Na těchto dílnách se účastníci setkají i s účastníky ze skupiny pokročilých, což bude zajímavým momentem pro sdílení a reflexi.

 

POVINNÉ DÍLNY:

  • Úvod do HM pro MŠ I. – Seznámíme se s filozofií Hejného metody. Praktickou ukázkou poznáme některé z principů Hejného metody.
  • Krokování I. - Seznámíme se s aktivitami, které propojují rytmus s pohybem a slovem. Otevírá svět čísel a upozorňuje na přechod od říkanek k číselné řadě.
  • Autobus - Seznamujeme se s aktivitami, kterými otevíráme mnohé zákonitosti prostředí a vstupujeme do světa čísel. Na základě prožitku pojmenujeme význam prostředí.
  • Stavitelé - Prožijeme sérii aktivit s krychlemi, které otevírají svět prostorových útvarů s možností rozvoje jazyka od mateřského k matematickému.
  • Dřívka - Seznámíme se s prostředím Dřívek,  ve kterém je klíčové poznávání a vnímání útvaru v rovině a budování jazyka od mateřského k matematickému. Poznáme didaktický cíl dřívka jako jednotky.
  • Prostředí Papírnictví A – Prožijeme sérii aktivit zaměřených na oblast 2D geometrie (vystřihování a skládání). Zamyslíme se nad významem tohoto prostředí pro příslušné věkové kategorie v předškolním období.

POVINNĚ VOLITELNÉ:

  • Mašinkov - Účastníci dílny budou mít možnost se s ním seznámit, manipulovat s dřevěnými vláčky a diskutovat o tom, co v dětské mysli toto prostředí rozvíjí.
  • Popeláři - Seznámíme se s aktivitami, které patří do oblasti práce s daty (např. evidence, třídění).  
  • Podlaháři (parkety) - Seznámíme se s prostředím Podlaháři,  ve kterém je klíčové poznávání a vnímání útvaru v rovině a budování jazyka od mateřského k matematickému. Poznáme didaktický cíl čtverečku jako jednotky.
  • Bludiště - Seznamujeme se s prostředím, které přispívá k orientaci ve 2D prostoru a ke schopnosti pracovat s plánkem.
  • Prostředí obrázky- Nahlédneme do didaktického prostředí obrázky, které rozvíjí paměť, schopnost třídit, přiřazovat, kombinovat a další dovednosti. V rámci dílny pojmenujeme význam tohoto prostředí a jeho rozdílnost od prostředí pohádek.
  • Analýza videozáznamu -  rámci dílny budeme sledovat krátká videa. Pokusíme se o reflexi jednotlivých aktivit i celého procesu s ohledem na využití ve vlastní praxi.
  • Prostředí Rodina – Prožijeme sérii aktivit, kde jsou důležité vztahy a jejich skládání. Podíváme se na možné propojení s prostředím pohádek
  • Prostředí pohádky - Nahlédneme do didaktického prostředí pohádek, které rozvíjí schopnost skládat dějovou linku příběhu, paměť, logickou úvahu a mnohé další dovednosti. V rámci dílny pojmenujeme význam tohoto prostředí a jeho rozdílnost od prostředí obrázky.

Detailní program bude upřesněn.

 

INFORMACE A STORNO PODMÍNKY
Kontrolujte, prosím, zda se opravdu hlásíte na Vámi zamýšlenou úroveň. Přihlašujte se až ve chvíli, kdy skutečně víte, kdo za Vás bude vícedenní školu hradit (zda Vy nebo škola).

Storno podmínky vícedenních škol: 
Odhlášení 14-7 dnů před začátkem 20% z ceny, 6-4 dny před začátkem 50% z ceny, 3-0 dnů před začátkem 100% ceny.
Účastníci obdrží osvědčení o účasti. Dbáme na to, aby námi vydaný certifikát byl potvrzením o absolvování celé vícedenní školy.

 

Přečíst celou anotaci akreditovaného semináře

Cena se skládá z:

Ubytování: nezajišťujeme
Storno podmínky naleznete zde