Seriál samostatných seminářů pro učitele 1. stupně, především pro budoucí učitele 1. ročníku - díl 6/10
Učitelé se mohou přihlásit do všech seminářů i do některého semináře dle vlastní volby. V každém případě obdrží certifikát o účasti za každý jednotlivý seminář a nikoliv jeden za celou sérii.
a) budoucí učitelé 1. ročníku ZŠ, kteří budou učit matematiku Hejného metodou v následujícím školním roce a chtějí se důkladně připravit na výuku
b) asistenti učitele i žáka především v budoucí 1. třídě, kde matematika bude vyučována Hejného metodou.
c) další pedagogičtí pracovníci, kteří se zajímají o otevírání světa matematiky 1. stupně ZŠ Hejného metodou.
Nepředpokládají se žádné předchozí zkušenosti s Hejného metodou.
Seminář bude členěn do několika etap:
A. Aktivní seznámení účastníků se základy prostředí Krychlové stavby a Autobus způsobem, který učitel může aplikovat při zavádění prostředí ve své třídě včetně organizační formy práce (tvorba skupin a organizace skupinové práce jako dovednost, kterou si účastníci budou moci vyzkoušet).
B. V souvislosti s krychlovými stavbami se účastníci seznámí se třemi základními jazyky pro krychlové stavby, a to s fyzickým modelem, portrétem a plánem, pomocí těchto jazyků poznáme různé vlastnosti krychlových staveb, upevníme zavedenou geometrickou terminologii.
C. V souvislosti s cestováním autobusu si uvědomíme řetězení aditivních operací, roli otázky v Hejného metodě a způsob práce při řešení úloh.
D. Účastníci se aktivně seznámí s gradovanými úlohami z výše uvedených prostředí, dále se seznámí s možnostmi individualizace prostřednictvím vhodně zvolených úloh zohledňujících zvláštnosti psychického i fyzického vývoje dětí mladšího školního věku.
E. Podrobně budou ilustrovány všechny typy úloh z uvedených prostředí vhodných pro výuku v 1. ročníku s výhledem do 2. ročníku, budou diskutovány různé žákovské řešitelské postupy.
F. Účastníci nahlédnou do matematiky, která je danými prostředími připravována (například budování představ o vlastnostech těles – objem, povrch, výška krychlové stavby).
G. Bude ukázána provázanost výuky daných témat na RVP, dále podrobné výstupy pro jednotlivé aktivity, příprava výuky na další období.
H. Dotazy a zkušenosti účastníků, hodnocení žáků ve vazbě na principy Hejného metody.
Dále doporučujeme navštívit 11. 2. 2017: 7/10 Součtové trojúhelníky, výstaviště
Přečíst celou anotaci akreditovaného seminářeCena se skládá z:
Ubytování: nezajišťujemeStorno podmínky naleznete zde