PODPORA UČITELŮ VE VÝUCE MATEMATIKY HEJNÉHO METODOU - 2014

1. ročník ZŠ: Krychlové stavby – model, Portrét a plán, Autobus – úvod, díl 6/10

Hodinová dotace: 6 x 45min

seznam účastníků

Přihlásit se na kurz

DATUM A MÍSTO

28. 1. 2017, 09:00 - 15:00
Základní škola Telč, Hradecká 234 Telč
další termíny

LEKTOŘI

Mgr. Jarka Kloboučková
Mgr. Marcela Mittnerová

CENA PRO JEDNOTLIVCE

980 Kč (vč. 0 % DPH)

Na tento seminář se již není možné přihlásit (přihlašování ukončeno)
Storno podmínky

AKREDITACE

Seminář je akreditován MŠMT ČR v systému DVPP v rámci programu "Podpora učitelů ve výuce matematiky Hejného metodou - 2014" pod č.j.:
18457/2014-1-499


Seriál samostatných seminářů pro učitele 1. stupně, především pro budoucí učitele 1. ročníku - díl 6/10

Učitelé se mohou přihlásit do všech seminářů i do některého semináře dle vlastní volby. V každém případě obdrží certifikát o účasti za každý jednotlivý seminář a nikoliv jeden za celou sérii. 

a) budoucí učitelé 1. ročníku ZŠ, kteří budou učit matematiku Hejného metodou v následujícím školním roce a chtějí se důkladně připravit na výuku

b) asistenti učitele i žáka především v budoucí 1. třídě, kde matematika bude vyučována Hejného metodou.

c) další pedagogičtí pracovníci, kteří se zajímají o otevírání světa matematiky 1. stupně ZŠ Hejného metodou.

Nepředpokládají se žádné předchozí zkušenosti s Hejného metodou.

Seminář bude členěn do několika etap:

A. Aktivní seznámení účastníků se základy prostředí Krychlové stavby a Autobus způsobem, který učitel může aplikovat při zavádění prostředí ve své třídě včetně organizační formy práce (tvorba skupin a organizace skupinové práce jako dovednost, kterou si účastníci budou moci vyzkoušet).

B. V souvislosti s krychlovými stavbami se účastníci seznámí se třemi základními jazyky pro krychlové stavby, a to s fyzickým modelem, portrétem a plánem, pomocí těchto jazyků poznáme různé vlastnosti krychlových staveb, upevníme zavedenou geometrickou terminologii.

C. V souvislosti s cestováním autobusu si uvědomíme řetězení aditivních operací, roli otázky v Hejného metodě a způsob práce při řešení úloh.

D. Účastníci se aktivně seznámí s gradovanými úlohami z výše uvedených prostředí, dále se seznámí s možnostmi individualizace prostřednictvím vhodně zvolených úloh zohledňujících zvláštnosti psychického i fyzického vývoje dětí mladšího školního věku.

E. Podrobně budou ilustrovány všechny typy úloh z uvedených prostředí vhodných pro výuku v 1. ročníku s výhledem do 2. ročníku, budou diskutovány různé žákovské řešitelské postupy.

F. Účastníci nahlédnou do matematiky, která je danými prostředími připravována (například budování představ o vlastnostech těles – objem, povrch, výška krychlové stavby).

G. Bude ukázána provázanost výuky daných témat na RVP, dále podrobné výstupy pro jednotlivé aktivity, příprava výuky na další období.

H. Dotazy a zkušenosti účastníků, hodnocení žáků ve vazbě na principy Hejného metody. 

Dále doporučujeme navštívit 11. 2. 2017: 7/10 Součtové trojúhelníky, výstaviště 

Přečíst celou anotaci akreditovaného semináře

Cena se skládá z:

Ubytování: nezajišťujeme
Storno podmínky naleznete zde