ŠKOLA HEJNÉHO METODY V PŘEDMATEMATICKÉ VÝCHOVĚ

MŠ - pokročilí

Hodinová dotace: 24 x 45 min.

seznam účastníků

Přihlásit se na kurz

DATUM A MÍSTO

9. 7. 2018, 09:00 - 14:00
ZŠ Brno, Horácké náměstí 13, 621 00 Brno - Řečkovice
další termíny

LEKTOŘI

Jan Šedo
Tereza Lorencová
Mgr. et Mgr. Markéta Škutová

CENA PRO JEDNOTLIVCE

4 500 Kč (vč. 0 % DPH)

Na tento seminář se již není možné přihlásit (přihlašování ukončeno)
Storno podmínky

AKREDITACE

Seminář je akreditován MŠMT ČR v systému DVPP v rámci programu "Škola Hejného metody v předmatematické výchově " pod č.j.:
MSMT- 27618/2019-1-795


Garanti LŠ: Mgr. Lenka Rybová, RNDr. Eva Nováková

Zaměření: MŠ - pokročilí

Příměstská LŠ = bez ubytování
(včetně stravy během programu - 1 x oběd a 2 x Coffee Break)

Příměstská letní škola v Brně 2018 bude zaměřena na učitele. Celým programem nás bude doprovázet téma role učitele a oblasti s tím související. Program pro pokročilé bude koncipován tak, aby účastník LŠ prožíval roli žáka a reflektoval práci učitele v Hejného metodě. Dílny budou vedeny tak, aby se účastníci učili rozumět cílům jednotlivých prostředí a procesu budování matematických poznatků a díky tomu uměli přizpůsobit výuku velmi různě schopným žákům ve svých třídách. Zaměříme se na osobnostně sociální rozvoj žáků, který vede k větší efektivitě celého procesu vzdělávání. Účastníci si sami pojmenují, které prvky osobnostně sociálního rozvoje a při jakých aktivitách je možné rozvíjet.

Předpokládáme, že učitel, který se zapíše do programu pro pokročilé, má zkušenosti s realizací aktivit z Hejného metody a absolvoval letní školu nebo cyklus seminářů.

Program si budou účastníci částečně volit z nabídky prostředí, průřezových témat a osobnostně sociálního rozvoje. Na těchto dílnách se účastníci setkají i s účastníky ze skupiny začátečníků, což bude zajímavým momentem pro sdílení a reflexi.

POVINNÉ DÍLNY:

  • Úvod do Hejného metody pro MŠ II - Připomeneme si a dostaneme příležitost znovu prožít některé z principů Hejného metody. Pojmenujeme jejich význam pro proces učení dětí.
  • Krokování II - Sdílíme zkušenosti z realizace tohoto prostředí a hledáme sérii navazujících aktivit pro různé věkové kategorie.
  • Schody - Seznámíme se s aktivitami, které mohou být nadstavbou prostředí Krokování s cílem rozvoje schopnosti orientace v řadě.
  • Bludiště - Vyměníme si zkušenosti s prostředím a nabídneme další možnosti realizace. Zaměříme se na řešitelské strategie dětí v MŠ.
  • Číslo - Hledáme propojení mezi prostředími (např. Autobus, Krokování, Stavitelé, Parkety, Mašinkov), která otevírají svět čísel a jejich různé role. Zamyslíme se nad tím, jak dítě vnímá číslo různými  smysly.   
  • Destičky II. (mříž a geoboard) - Prožijeme sérii aktivit vedoucích k možnosti přechodu z destičky na papír. Zamyslíme se nad cílem těchto aktivit, jako cesty k otevření mříže.
  • Dřívka II - Seznámíme se s možností přechodu z roviny do prostoru v prostředí Dřívek a budeme hledat význam této možnosti.

 

POVINNĚ VOLITELNÉ:

  • Mašinkov - Seznamujeme se s aktivitami, kterými otevíráme mnohé zákonitosti prostředí a vstupujeme do světa čísel (počet a délka vagonků). Na základě prožitku pojmenujeme význam prostředí.
  • Popeláři - Seznámíme se s aktivitami, které patří do oblasti práce s daty (např. evidence, třídění).  
  • Podlaháři (parkety) - Seznámíme se s prostředím Podlaháři,  ve kterém je klíčové poznávání a vnímání útvaru v rovině a budování jazyka od mateřského k matematickému. Poznáme didaktický cíl čtverečku jako jednotky.
  • Bludiště - Seznamujeme se s prostředím, které přispívá k orientaci ve 2D prostoru a ke schopnosti pracovat s plánkem.
  • Prostředí obrázky - Nahlédneme do didaktického prostředí obrázky, které rozvíjí paměť, schopnost třídit, přiřazovat, kombinovat a další dovednosti. V rámci dílny pojmenujeme význam tohoto prostředí.
  • Analýza videozáznamu -  rámci dílny budeme sledovat krátká videa. Pokusíme se o reflexi jednotlivých aktivit i celého procesu s ohledem na využití ve vlastní praxi.
  • Prostředí Rodina – Prožijeme sérii aktivit, kde jsou důležité vztahy a jejich skládání. Podíváme se na možné propojení s prostředím pohádek.
  • Prostředí pohádky - Nahlédneme do didaktického prostředí pohádek, které rozvíjí schopnost skládat dějovou linku příběhu, paměť, logickou úvahu a mnohé další dovednosti. V rámci dílny pojmenujeme význam tohoto prostředí a jeho rozdílnost od prostředí obrázky.

Detailní program bude upřesněn.

 

INFORMACE A STORNO PODMÍNKY
Kontrolujte, prosím, zda se opravdu hlásíte na Vámi zamýšlenou úroveň. Přihlašujte se až ve chvíli, kdy skutečně víte, kdo za Vás bude vícedenní školu hradit (zda Vy nebo škola).

Storno podmínky vícedenních škol: 
Odhlášení 14-7 dnů před začátkem 20% z ceny, 6-4 dny před začátkem 50% z ceny, 3-0 dnů před začátkem 100% ceny.
Účastníci obdrží osvědčení o účasti. Dbáme na to, aby námi vydaný certifikát byl potvrzením o absolvování celé vícedenní školy.

 

Přečíst celou anotaci akreditovaného semináře

Cena se skládá z:

Ubytování: nezajišťujeme
Storno podmínky naleznete zde