Seminář je součástí seriálu D - pokročilí a velmi pokročilí - semináře pro učitele 2. stupně ZŠ, především pro učitele 8. a 9. ročníku - celková koncepce seriálu.
Seriál D nabízí jak semináře na další prostředí z učebnic především D a E pro 8. a 9. ročník, tak semináře didaktické – se zaměřením na analýzu žákovských řešení, na změnu role učitele a sdílení zkušeností.
Prostředí, která zdánlivě nesouvisejí s pojmy z RVP – Rodina, Autobus, Osnova přímek
Setkáváme se s tím, že úlohy z některých prostředí učitelé přeskakují s odůvodněním, že tato témata nejsou v RVP. Na semináři budeme takové úlohy řešit a budeme hledat, se kterými pojmy žáci získávají zkušenosti. Zaměříme se například na úlohy z prostředí Rodina, Autobus a Osnova přímek.
Dobré porozumění matematickým pojmům, vztahům mezi nimi v metodě Hejného zajišťuje značné a velice pestré množství různých prostředí. Účastníci se aktivně seznámí s několika vybranými výukovými prostředími tak, jak jsou koncipována průřezem na 1. stupni, jak jsou zavedena (případně pokračují) na 2. stupni a k jakým matematickým dovednostem a pojmům směřují.
Seminář bude členěn do několika etap:
A. Aktivní seznámení účastníků s vybraným výukovým prostředím způsobem, který učitel může aplikovat ve své třídě. Organizace práce třídy. Didaktické cíle první etapy - práce s prostředím.
B. Gradace úloh vybraného prostředí podle obtížnosti, řešení úloh různé úrovně. Tvorba úloh snadných i náročnějších. Doplňování dalších podmínek. K didaktickým cílům první etapy přibude ve druhé etapě cíl: rozvoj schopnosti vzájemně propojit více různorodých informací a získat tak vhled do složité situace. Tvorba úloh uvedeného typu s nastavitelnou obtížností. Různé žákovské postupy při řešení.
C. Shrnující didaktický pohled na vybrané prostředí na 2. stupni ZŠ. Jaké znalosti, schopnosti a dovednosti žáků prostředí rozvíjí s ohledem na matematickou úroveň žáka. Jak pomáhat žákům překonávat problémy. Jaké úlohy dávat žákům, kteří v tomto prostředí našli zalíbení.
Doporučujeme navštívit další část seriálu D:
Matematická prostředí v Hejného metodě na 2. stupni ZŠ -
Práce s daty
Termín: 2/5/2018
Přečíst celou anotaci akreditovaného seminářeCena se skládá z:
Ubytování: nezajišťujemeStorno podmínky naleznete zde