MATEMATICKÁ PROSTŘEDÍ V HEJNÉHO METODĚ NA 2. STUPNI ZŠ

Prostředí, která zdánlivě nesouvisejí s pojmy z RVP - Rodina, Autobus, Osnova přímek

Hodinová dotace: 4 x 45 min.

seznam účastníků

Přihlásit se na kurz

DATUM A MÍSTO

11. 4. 2018, 14:00 - 17:15
ZŠ Táborská, Táborská 45 Praha 4 - Nusle, 140 00
další termíny

LEKTOŘI

Mgr. Jana Hanušová Ph. D.

CENA PRO JEDNOTLIVCE

800 Kč (vč. 0 % DPH)

Na tento seminář se již není možné přihlásit (přihlašování ukončeno)
Storno podmínky

AKREDITACE

Seminář je akreditován MŠMT ČR v systému DVPP v rámci programu "Matematická prostředí v Hejného metodě na 2. stupni ZŠ " pod č.j.:
MSMT- 27618/2019-1-795


Seminář je součástí seriálu D - pokročilí a velmi pokročilí - semináře pro učitele 2. stupně ZŠ, především pro učitele 8. a 9. ročníku - celková koncepce seriálu.

Seriál D nabízí jak semináře na další prostředí z učebnic především D a E pro 8. a 9. ročník, tak semináře didaktické – se zaměřením na analýzu žákovských řešení, na změnu role učitele a sdílení zkušeností.

Prostředí, která zdánlivě nesouvisejí s pojmy z RVP – Rodina, Autobus, Osnova přímek

Setkáváme se s tím, že úlohy z některých prostředí učitelé přeskakují s odůvodněním, že tato témata nejsou v RVP. Na semináři budeme takové úlohy řešit a budeme hledat, se kterými pojmy žáci získávají zkušenosti. Zaměříme se například na úlohy z prostředí Rodina, Autobus a Osnova přímek.

Dobré porozumění matematickým pojmům, vztahům mezi nimi v metodě Hejného zajišťuje značné a velice pestré množství různých prostředí. Účastníci se aktivně seznámí s několika vybranými výukovými prostředími tak, jak jsou koncipována průřezem  na 1. stupni, jak jsou zavedena (případně pokračují) na 2. stupni a k jakým matematickým dovednostem a pojmům směřují.

Seminář bude členěn do několika etap: 

A. Aktivní seznámení účastníků s vybraným výukovým prostředím způsobem, který učitel může aplikovat ve své třídě. Organizace práce třídy. Didaktické cíle první etapy - práce s prostředím.

B. Gradace úloh vybraného prostředí podle obtížnosti, řešení úloh různé úrovně. Tvorba úloh snadných i náročnějších. Doplňování dalších podmínek. K didaktickým cílům první etapy přibude ve druhé etapě cíl: rozvoj schopnosti vzájemně propojit více různorodých informací a získat tak vhled do složité situace. Tvorba úloh uvedeného typu s nastavitelnou obtížností. Různé žákovské postupy při řešení.

C. Shrnující didaktický pohled na vybrané prostředí na 2. stupni ZŠ. Jaké znalosti, schopnosti a dovednosti žáků prostředí rozvíjí s ohledem na matematickou úroveň žáka. Jak pomáhat žákům překonávat problémy. Jaké úlohy dávat žákům, kteří v tomto prostředí našli zalíbení. 

Doporučujeme navštívit další část seriálu D: 

Matematická prostředí v Hejného metodě na 2. stupni ZŠ - 
Práce s daty

Termín: 2/5/2018 

Přečíst celou anotaci akreditovaného semináře

Cena se skládá z:

Ubytování: nezajišťujeme
Storno podmínky naleznete zde

Chcete uspořádat tento seminář u vás ve škole?

Cena: 8 000 Kč za seminář do 20 účastníků. Platba fakturou po uskutečnění semináře.

Máte-li zájem o realizaci tohoto semináře na vaší škole, vyplňte prosím poptávkový formulář.