MATEMATICKÁ PROSTŘEDÍ V HEJNÉHO METODĚ NA 1. STUPNI ZŠ

Zaměření bude upřesněno dle zájmu.

Hodinová dotace: 4 x 45 min.

seznam účastníků

Přihlásit se na kurz

DATUM A MÍSTO

5. 3. 2018, 14:00 - 17:15
FZŠ Táborská, Táborská 45, Praha 4 – Nusle, 140 00
další termíny

LEKTOŘI

Mgr. Jarka Kloboučková
Mgr. Jitka Vokšická
doc. RNDr. Darina Jirotková Ph.D.

CENA PRO JEDNOTLIVCE

800 Kč (vč. 0 % DPH)

Na tento seminář se již není možné přihlásit (přihlašování ukončeno)
Storno podmínky

AKREDITACE

Seminář je akreditován MŠMT ČR v systému DVPP v rámci programu "Matematická prostředí v Hejného metodě na 1. stupni ZŠ " pod č.j.:
MSMT- 27618/2019-1-795


Seminář je součástí seriálu seminářů pro učitele 1. stupně, především pro učitele 3. ročníku - celková koncepce seriálu.

Cílová skupina:  Předpokládá se, že účastník má základní znalosti prostředí z 1. a 2. ročníku.

Současní vyučující ve 3. ročníku ZŠ, kteří budou učit matematiku Hejného metodou, mají alespoň jeden rok zkušenosti s výukou matematiky a ideálně vedli děti v 1. a 2. ročníku.
Budoucí učitelé 3. ročníku, kteří budou učit matematiku Hejného metodou v následujícím školním roce a chtějí se podrobně připravit na výuku.
Asistenti učitele i žáka ve 3. třídě, kde je matematika vyučována Hejného metodou.
Ostatní zájemci o Hejného metodou vyučování matematice na 1. stupni ZŠ

Celý seriál a tedy i jednotlivé semináře, části seriálu, jsou zaměřeny na výuku matematiky ve 3. ročníku základní školy Hejného metodou.
Účastníci celého seriálu se podrobně seznámí se zásadami Hejného vyučovací metody a s principy, na kterých je metoda vystavěna, a to prostřednictvím vlastních aktivit i videoukázek.

Každý za seminářů, částí seriálu, (kromě úvodního samostatného semináře) bude mít zhruba stejnou strukturu:
A.  Sdílení zkušeností jednotlivých účastníků s výukou ve 3. ročníku.
B.  Aktivní seznámení účastníků s novým prostředím způsobem, který učitel může aplikovat při zavádění prostředí ve své třídě, včetně organizační formy práce.
C.  Rozšíření zkušeností s úlohami z těch prostředí, se kterými se žáci seznámili v 1. nebo 2. ročníku - specifika uvedených prostředí pro 3. ročník, jejich využití ve výuce, tvorba skupin 
     a organizace skupinové práce jako dovednost, kterou si účastníci budou moci vyzkoušet.
D.  Účastníci se seznámí s gradovanými úlohami z uvedených prostředí, dále se seznámí s možnostmi, jak vhodně zaměstnat všechny děti ve třídě individuálně zvolenými úlohami zohledňujícími
     zvláštnosti psychického i fyzického vývoje dětí mladšího školního věku. Budou tvořit gradované úlohy různých úrovní s ohledem na vlastní žáky.
E.  Podrobně budou instruovány všechny typy úloh z výše uvedených prostředí, vhodných pro výuku ve 3. ročníku, budou ilustrovány různé žákovské postupy při řešení úloh z uvedených prostředí.
F.  Účastníci nahlédnou do matematiky, která je danými prostředími připravována.
G.  Bude ukázána provázanost výuky daných témat na RVP, dále podrobné výstupy pro jednotlivé aktivity, příprava výuky na další období.

Seminář bude členěn do několika etap:
A. Aktivní seznámení účastníků s vybraným výukovým prostředím způsobem, který učitel může aplikovat ve své třídě. Organizace práce třídy. Didaktické cíle první etapy práce s prostředím.
B. Gradace úloh vybraného prostředí podle obtížnosti, řešení úloh různé úrovně. Tvorba úloh snadných i náročnějších. Didaktické cíle druhé etapy: rozvoj schopnosti vzájemně propojit poznatky v        rámci jednoho prostředí i z různých prostředí a zkvalitnit porozumění budovaným  pojmům a vztahům. Tvorba úloh vhodných pro individualizaci výuky. Různé žákovské řešitelské strategie.
C. Shrnující didaktický pohled na vybrané prostředí na 1. stupni ZŠ – souhrn znalostí, schopností a dovednosti žáků, které řešením úloh v daném prostředí žáci rozvíjí a budují. Přesah daného
    prostředí na 2. stupeň ZŠ – matematické pojmy a vztahy a jejich propedeutika.

Doporučujeme navštívit další části seriálu seminářů:
Matematická prostředí v Hejného metodě na 1. stupni ZŠ (dle zájmu) - předběžný termín: 12/3
Otevřená hodina s následným rozborem ve 3. B - párová výuka, termín: 16/4

Přečíst celou anotaci akreditovaného semináře

Cena se skládá z:

Ubytování: nezajišťujeme
Storno podmínky naleznete zde

Chcete uspořádat tento seminář u vás ve škole?

Cena: 8 000 Kč za seminář do 20 účastníků. Platba fakturou po uskutečnění semináře.

Máte-li zájem o realizaci tohoto semináře na vaší škole, vyplňte prosím poptávkový formulář.