Seminář je součástí seriálu seminářů pro učitele 1. stupně, především pro učitele 3. ročníku - celková koncepce seriálu.
Cílová skupina: Předpokládá se, že účastník má základní znalosti prostředí z 1. a 2. ročníku.
Současní vyučující ve 3. ročníku ZŠ, kteří budou učit matematiku Hejného metodou, mají alespoň jeden rok zkušenosti s výukou matematiky a ideálně vedli děti v 1. a 2. ročníku.
Budoucí učitelé 3. ročníku, kteří budou učit matematiku Hejného metodou v následujícím školním roce a chtějí se podrobně připravit na výuku.
Asistenti učitele i žáka ve 3. třídě, kde je matematika vyučována Hejného metodou.
Ostatní zájemci o Hejného metodou vyučování matematice na 1. stupni ZŠ
Celý seriál a tedy i jednotlivé semináře, části seriálu, jsou zaměřeny na výuku matematiky ve 3. ročníku základní školy Hejného metodou.
Účastníci celého seriálu se podrobně seznámí se zásadami Hejného vyučovací metody a s principy, na kterých je metoda vystavěna, a to prostřednictvím vlastních aktivit i videoukázek.
Každý za seminářů, částí seriálu, (kromě úvodního samostatného semináře) bude mít zhruba stejnou strukturu:
A. Sdílení zkušeností jednotlivých účastníků s výukou ve 3. ročníku.
B. Aktivní seznámení účastníků s novým prostředím způsobem, který učitel může aplikovat při zavádění prostředí ve své třídě, včetně organizační formy práce.
C. Rozšíření zkušeností s úlohami z těch prostředí, se kterými se žáci seznámili v 1. nebo 2. ročníku - specifika uvedených prostředí pro 3. ročník, jejich využití ve výuce, tvorba skupin
a organizace skupinové práce jako dovednost, kterou si účastníci budou moci vyzkoušet.
D. Účastníci se seznámí s gradovanými úlohami z uvedených prostředí, dále se seznámí s možnostmi, jak vhodně zaměstnat všechny děti ve třídě individuálně zvolenými úlohami zohledňujícími
zvláštnosti psychického i fyzického vývoje dětí mladšího školního věku. Budou tvořit gradované úlohy různých úrovní s ohledem na vlastní žáky.
E. Podrobně budou instruovány všechny typy úloh z výše uvedených prostředí, vhodných pro výuku ve 3. ročníku, budou ilustrovány různé žákovské postupy při řešení úloh z uvedených prostředí.
F. Účastníci nahlédnou do matematiky, která je danými prostředími připravována.
G. Bude ukázána provázanost výuky daných témat na RVP, dále podrobné výstupy pro jednotlivé aktivity, příprava výuky na další období.
Seminář bude členěn do několika etap:
A. Aktivní seznámení účastníků s vybraným výukovým prostředím způsobem, který učitel může aplikovat ve své třídě. Organizace práce třídy. Didaktické cíle první etapy práce s prostředím.
B. Gradace úloh vybraného prostředí podle obtížnosti, řešení úloh různé úrovně. Tvorba úloh snadných i náročnějších. Didaktické cíle druhé etapy: rozvoj schopnosti vzájemně propojit poznatky v rámci jednoho prostředí i z různých prostředí a zkvalitnit porozumění budovaným pojmům a vztahům. Tvorba úloh vhodných pro individualizaci výuky. Různé žákovské řešitelské strategie.
C. Shrnující didaktický pohled na vybrané prostředí na 1. stupni ZŠ – souhrn znalostí, schopností a dovednosti žáků, které řešením úloh v daném prostředí žáci rozvíjí a budují. Přesah daného
prostředí na 2. stupeň ZŠ – matematické pojmy a vztahy a jejich propedeutika.
Doporučujeme navštívit další části seriálu seminářů:
Matematická prostředí v Hejného metodě na 1. stupni ZŠ (dle zájmu) - předběžný termín: 12/3
Otevřená hodina s následným rozborem ve 3. B - párová výuka, termín: 16/4
Cena se skládá z:
Ubytování: nezajišťujemeStorno podmínky naleznete zde