ŠKOLA HEJNÉHO METODY NA 2. STUPNI ZŠ I

2. stupeň ZŠ - velmi pokročilí

Hodinová dotace: 32 x 45 min.

seznam účastníků

Přihlásit se na kurz

DATUM A MÍSTO

6. 8. 2018, 09:00 - 14:00
Hotel LUNA, Kouty 77, 584 01 Ledeč nad Sázavou
další termíny

LEKTOŘI

Mgr. Jana Hanušová Ph. D.
Prof. RNDr. Milan Hejný CSc.

CENA PRO JEDNOTLIVCE

8 200 Kč (vč. 0 % DPH)

Na tento seminář se již není možné přihlásit (přihlašování ukončeno)
Storno podmínky

AKREDITACE

Seminář je akreditován MŠMT ČR v systému DVPP v rámci programu "Škola Hejného metody na 2. stupni ZŠ I" pod č.j.:
MSMT- 34401/2019-2-1021


Garanti LŠ: Mgr. Lenka Rybová, Mgr. Jana Hanušová, Ph.D.

Zaměření: 2. stupeň ZŠ - velmi pokročilí

Podmínkou pro získání certifikátu je 100 % účast na letní škole!

Pobytová LŠ = cena je včetně ubytování a stravy (plná penze)

Program pro velmi pokročilé je určen těm, kteří již mají zkušenosti s výukou podle HM, kteří již absolvovali cykly dílen od lektorů H-mat nebo letní školy.

Program bude sestaven tak, aby účastník:

  • porozuměl dobře mechanizmu poznávacího procesu v matematice a uměl jej využít při tvorbě gradovaných úloh v různých prostředích   jak pro výuku, tak pro diagnostikování,
  • porozuměl tomu, jak každé prostředí přispívá do schémat matematických pojmů v hlavě žáka,
  • porozuměl i limitům a úskalím jednotlivých prostředí,
  • poznal přesahy látky v jednotlivých prostředích na SŠ, případně i směrem dolů na 1. stupeň na MŠ,
  • poznal, jak je možné pracovat se žákovskými písemnými řešeními úloh,
  • poznal různé metody řešení úloh
  • porozuměl účinnosti různých postupů v jednotlivých prostředích
  • poznal možnosti osobnostně sociálního rozvoje žáků ve výuce matematiky prostřednictvím analýz videozáznamů vyučovacích hodin.

 

POVINNÉ DÍLNY:

  • Úvodní dílna – Budování pojmu - řešením úloh budeme sledovat, jak se postupně buduje pojem cestou od zkušenosti k poznatku.
  • Mocniny a odmocniny - úlohy z různých prostředí, které žáky dovedou k porozumění mocnin/odmocnin, výpočtům mocnin/odmocnin, výpočtům s mocninami/odmocninami, k odhalení pravidel.
  • Úhly - měření úhlů, dvojice úhlů, porovnávání úhlů v prostředí mříže.
  • Algebraické výrazy III – vizualizace náročnějších vztahů vyjádřených písmeny, úpravy výrazů, lomené výrazy
  • Práce s daty – úlohy, které vedou žáky k organizování dat, jejich třídění, vyhodnocování, základy statistiky
  • Kombinatorika a pravděpodobnost - kombinatorické úlohy z různých prostředí, jednoduchá pravděpodobnost.
  • Množiny bodů dané vlastnosti – outdoorově – objevování množin bodů venku na školním hřišti nebo v přírodě
  • Závislosti – úlohy z různých prostředí, které vedou k funkcím, více se zaměříme na lineární funkci
  • Geometrické konstrukce II – náročnější konstrukční úlohy, konstrukce trojúhelníku, využití Thaletovy věty
  • Analýza žákovských řešení - dílna zaměřená na zkoumání žákovských řešení, na možnosti využití rozboru řešení nejen k hodnocení žáků. Účastníci mají možnost přinést práce svých žáků.
  • Změna role učitele – jak pomůže video z hodin – v dílně shlédneme video z hodiny a budeme zamýšlet nad tím, co situace vypovídají
  • Tvorba gradovaných úloh - úlohy v učebnicích mají gradovanou obtížnost. V dílně budeme diskutovat parametry gradace, tvořit série gradovaných úloh. Hledat jednodušší varianty pro slabší žáky a náročné úlohy pro experty.

 

POVINNĚ VOLITELNÉ:

  • Pythagorova věta - úlohy v prostředí mříže, které postupně vedou žáky k odhalení Pythagorovy věty. Dílna navazuje na dílnu Mříž I.
  • Thaletova věta - úlohy, které postupně vedou žáky k odhalení Thaletovy věty.
  • Tabulka 100 – vyvozování vztahů - porozumění struktuře jednomístných i dvoumístných čísel v desítkové soustavě, propojení grafického uspořádání čísel a dělitelnosti, vizualizovaným vazbám mezi některými skupinami čísel z tabulky. Orientace v tabulce, používání jazyka šipek, objevuje se písmeno jako proměnná.
  • Geometrická zobrazení - úlohy, které přinášejí zkušenosti nejen se souměrnostmi, ale i s posunutím a otočením.
  • Číselná osa - zkušenosti s uspořádáním celých čísel, zlomků, desetinných čísel, vizualizace poměru, aritmetického průměru, středové souměrnosti, skládání souměrností, využití písmen k vyjádření vztahů.
  • Procenta - vyjádření části celku pomocí procent, zejména v životních situacích, vazba procent na zlomky a desetinná čísla.
  • Algebrogramy - porozumění číslu zapsanému v desítkové soustavě a operacím s tímto číslem, číslu  zapsanému ve dvojkové soustavě i jiné soustavě. Seznámení  se způsobem rozkladu na součet řádů. Propedeutika dělitelnosti, kombinatoriky.
  • Zlomky – budování pojmu zlomek od MŠ do 9. ročníku, dílna společná pro 1. a  2. stupeň – sdílení zkušeností
  • Rovnice – budování pojmu rovnice od MŠ do 9. ročníku, dílna společná pro 1. a 2. stupeň – sdílení zkušeností

 

DOBROVOLNĚ VOLITELNÉ:

  • Sdílení zkušeností, Hodnocení, Práce s rodiči, Biland, Sousedé, Matematická kouzla, Origami, Přijímací zkoušky SŠ a Hejnéhometoda

 Tyto dílny se vypisují až na místě dle aktuálního zájmu. Je čistě na dobrovolnosti účastníka, zda-li některou z nabízených bude absolvovat. Tento typ dílen je bonusem pro účastníky (není zahrnován do celkové hodinové dotace).

Detailní program bude upřesněn.

 

INFORMACE A STORNO PODMÍNKY
Kontrolujte, prosím, zda se opravdu hlásíte na Vámi zamýšlenou úroveň. Přihlašujte se až ve chvíli, kdy skutečně víte, kdo za Vás bude vícedenní školu hradit (zda Vy nebo škola).

Storno podmínky vícedenních škol: 
Odhlášení 14-7 dnů před začátkem 20% z ceny, 6-4 dny před začátkem 50% z ceny, 3-0 dnů před začátkem 100% ceny.
Účastníci obdrží osvědčení o účasti. Dbáme na to, aby námi vydaný certifikát byl potvrzením o absolvování celé vícedenní školy.

 

 

Přečíst celou anotaci akreditovaného semináře

Cena se skládá z:

Ubytování: nezajišťujeme
Storno podmínky naleznete zde

Tento druh semináře nenabízíme na školách.