ŠKOLA HEJNÉHO METODY V PŘEDMATEMATICKÉ VÝCHOVĚ I

MŠ - pokročilí

Hodinová dotace: 32 x 45 min.

seznam účastníků

Přihlásit se na kurz

DATUM A MÍSTO

16. 7. 2018, 09:00 - 14:00
Hotel LUNA, Kouty 77, 584 01 Ledeč nad Sázavou
další termíny

LEKTOŘI

Mgr. Lenka Rybová

CENA PRO JEDNOTLIVCE

8 200 Kč (vč. 0 % DPH)

Na tento seminář se již není možné přihlásit (přihlašování ukončeno)
Storno podmínky

AKREDITACE

Seminář je akreditován MŠMT ČR v systému DVPP v rámci programu "Škola Hejného metody v předmatematické výchově I" pod č.j.:
MSMT- 34401/2019-2-1021


Garanti LŠ: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D., Mgr. Jaroslava Kloboučková

Zaměření: MŠ - pokročilí

Pobytová LŠ = cena je včetně ubytování a stravy (plná penze)

Podmínkou pro získání certifikátu je 100 % účast na letní škole!

Předpokládáme, že účastník, který se hlásí do programu pro pokročilé, má již zkušenosti s výukou v duchu Hejného metody alespoň rok, je již na základní úrovni seznámen s nabízenými prostředími. Pokud ne, doporučujeme, aby se do doby konání letní školy s nimi co nejaktivněji seznámil. V dílnách tohoto programu se nebudou probírat podrobně úplné základy prostředí.

Program pro pokročilé je sestaven tak, aby účastník:

  • hlouběji pronikl do cílů jednotlivých prostředí a jejich propojení,
  • naučil se diferencovat činnosti pro děti,
  • měl představu návaznosti na školní matematiku v 1. roč.
  • prožil sám na sobě roli učitele a porozuměl jejím principům tak, aby výuka Hejného metodou byla efektivní. 

 

POVINNÉ DÍLNY:

  • Úvod do Hejného metody pro MŠ II. - Připomeneme si a dostaneme příležitost znovu prožít některé z principů Hejného metody. Pojmenujeme jejich význam pro proces učení dětí.
  • Autobus II - Vycházíme ze zkušenosti účastníků s tímto prostředím. Reflektujeme jednotlivé situace a hledáme další varianty realizace tohoto prostředí pro různé věkové kategorie dětí.
  • Krokování II – Sdílíme zkušenosti z realizace tohoto prostředí a hledáme sérii navazujících aktivit pro různé věkové kategorie.
  • Dřívka II - Seznámíme se s možností přechodu z roviny do prostoru v prostředí Dřívek a budeme hledat význam této možnosti.
  • Stavitelé II - Sdílíme praktické zkušenosti z prostředí Stavitelé prostřednictvím příběhů a případně videí, tvoříme další série úloh.
  • Popeláři II - V rámci dílny se zaměříme na jednu vybranou část z prostředí Popeláři a prožijeme sérii aktivit přes různé činnosti.
  • Destičky II. (mříž a geoboard) - Prožijeme sérii aktivit vedoucích k možnosti přechodu z destičky na papír. Zamyslíme se nad cílem těchto aktivit, jako cesty k otevření mříže.
  • Bludiště II  - Vyměníme si zkušenosti s prostředím a nabídneme další možnosti realizace. Zaměříme se na řešitelské strategie dětí v MŠ.
  • Číslo - Hledáme propojení mezi prostředím (např. Autobus, Krokování, Stavitelé, Podlaháři, Mašinkov), která otevírají svět čísel a jejich různé role. Zamyslíme se nad tím, jak dítě vnímá číslo různými  smysly.  
  • Rodina - Prožijeme sérii aktivit, kde jsou důležité vztahy a jejich skládání. Využijeme známé pohádky.
  • Parkety - Seznámíme se s prostředím Podlaháři,  ve kterém je klíčové poznávání a vnímání útvaru v rovině a budování jazyka od mateřského k matematickému. Poznáme didaktický cíl čtverečku jako jednotky.
  • Obrázky -  Nahlédneme do didaktického prostředí obrázky, které rozvíjí paměť, schopnost třídit, přiřazovat, kombinovat a další dovednosti. V rámci dílny pojmenujeme význam tohoto prostředí.
  • Rytmus a pravidelnost II - Hledáme propojení mezi prostředími (např. Krokování, Schody), která otevírají svět rytmu a pravidelností a jejich různé formy. Zamyslíme se nad tím, jak dítě vnímá rytmus a pravidelnost různými  smysly a důležitost tohoto vnímání.  
  • Papírnictví II - Sdílíme praktické zkušenosti z prostředí Papírnictví prostřednictvím příběhů a případně videí, tvoříme další série aktivit.
  • Tvorba gradovaných úloh - Dílnu zaměříme na rozpoznání gradačních parametrů a pokusíme se úlohy řadit od nejjednodušší po nejnáročnější s ohledem na věkovou kategorii ve vybraných prostředích.

 

DOBROVOLNĚ VOLITELNÉ:

Deskové a další hry, Sdílení, Burza nápadů, Videa MŠ

Tyto dílny se vypisují až na místě dle aktuálního zájmu. Je čistě na dobrovolnosti účastníka, zda-li některou z nabízených bude absolvovat. Tento typ dílen je bonusem pro účastníky (není zahrnován do celkové hodinové dotace).

Detailní program bude upřesněn.

 

INFORMACE A STORNO PODMÍNKY
Kontrolujte, prosím, zda se opravdu hlásíte na Vámi zamýšlenou úroveň. Přihlašujte se až ve chvíli, kdy skutečně víte, kdo za Vás bude vícedenní školu hradit (zda Vy nebo škola).

Storno podmínky vícedenních škol: 
Odhlášení 14-7 dnů před začátkem 20% z ceny, 6-4 dny před začátkem 50% z ceny, 3-0 dnů před začátkem 100% ceny.
Účastníci obdrží osvědčení o účasti. Dbáme na to, aby námi vydaný certifikát byl potvrzením o absolvování celé vícedenní školy.

Přečíst celou anotaci akreditovaného semináře

Cena se skládá z:

Ubytování: nezajišťujeme
Storno podmínky naleznete zde

Tento druh seminářene nabízíme na školách.