Seminář je součástí seriálu seminářů pro učitele 1. stupně, především pro učitele 3. ročníku - celková koncepce seriálu.
Cílová skupina:
- Současní vyučující ve 3. ročníku ZŠ, kteří budou učit matematiku Hejného metodou, mají alespoň jeden rok zkušenosti s výukou matematiky a ideálně vedli děti v 1. a 2. ročníku.
- Budoucí učitelé 3. ročníku, kteří budou učit matematiku Hejného metodou v následujícím školním roce a chtějí se podrobně připravit na výuku.
- Asistenti učitele i žáka ve 3. třídě, kde je matematika vyučována Hejného metodou.
- Ostatní zájemci o Hejného metodou vyučování matematice na 1. stupni ZŠ
Předpokládá se, že účastník má základní znalosti prosředí z 1. a 2. ročníku.
Znát neznamená odříkávat, ale především rozumět, a to znamená nabývat různorodé zkušenosti a ty účinně organizovat do mentálních schémat. Seminář Otevřená hodina má dva modely:
První proběhne ve třech etapách, druhý ve dvou etapách:
Model 1.
A. Sledování vyučovací hodiny vedené Hejného metodou v přirozeném prostředí a kolektivu třídy. Účastníci uvidí, jak učitel dává žákům přiměřeně náročné úlohy pro různé úrovně žáků, organizuje třídní diskuzi k problému, rozvíjí osobnostní vlastnosti žáků, a jak žáci nacházejí pojmy, vztahy, strategie řešení úloh, procesy a podle svých individuálních schopností uchopují a řeší matematické úlohy a problémy, nepřebírají hotové poznatky, ale sami si je vlastní aktivitou konstruují, dotvářejí a rozvíjejí v třídní diskusi.
B. Analýza sledované hodiny a diskuse nad praktickými problémy, které během vyučování nastaly, popřípadě mohou nastat.
C. Praktický seminář na téma související s tématem otevřené hodiny a zabývající se klíčovými prvky metody – tvorba schémat matematických pojmů a vztahů a rozvoj porozumění matematice a komunikace prostřednictvím řešení úloh z některých matematických prostředí.
Model 2.
A. Sledování vyučovací hodiny vedené Hejného metodou v přirozeném prostředí a kolektivu třídy X. Účastníci uvidí, jak učitel dává žákům přiměřeně náročné úlohy pro různé úrovně žáků, organizuje třídní diskuzi k problému, rozvíjí osobnostní vlastnosti žáků, a jak žáci nacházejí pojmy, vztahy, strategie řešení úloh, procesy a podle svých individuálních schopností uchopují a řeší matematické úlohy a problémy, nepřebírají hotové poznatky, ale sami si je vlastní aktivitou konstruují, dotvářejí a rozvíjejí v třídní diskusi.
B. Analýza sledované hodiny a diskuse nad praktickými problémy, které během vyučování nastaly, popřípadě mohou nastat.
Proces A,B se opakuje, avšak cílem sledování je jiná vyučovací hodina.
Doporučujeme navštívit další části seriálu seminářů: Aritmetika v Hejného metodě pro 3. ročník ZŠ od 19/2/2018 a Otevřená hodina s následným rozborem 19/2/2018.
Cena se skládá z:
Ubytování: nezajišťujemeStorno podmínky naleznete zde