ZÁKLADY HEJNÉHO VYUČOVACÍ METODY

ve 2. roč. - díl 3/11

Hodinová dotace: 4 x 45min

seznam účastníků

Přihlásit se na kurz

DATUM A MÍSTO

31. 10. 2016, 14:00 - 17:15
FZŠ Táborská, Praha 4 – Nusle
další termíny

LEKTOŘI

Mgr. Jarka Kloboučková
Mgr. Ing. Tatiana Mutinová

CENA PRO JEDNOTLIVCE

800 Kč (vč. 0 % DPH)

Na tento seminář se již není možné přihlásit (přihlašování ukončeno)
Storno podmínky

AKREDITACE

Seminář je akreditován MŠMT ČR v systému DVPP v rámci programu "Základy Hejného vyučovací metody" pod č.j.:
MSMT- 1863/2014-73


Seriál samostatných seminářů pro učitele 1. stupně, především pro učitele 2. ročníku - díl 3/11

Cílová skupina: Předpokládá se, že účastník má základní znalosti většiny prostředí z 1. ročníku. 

a) Budoucí učitelé 2. ročníku, kteří budou učit matematiku Hejného metodou v následujícím školním roce a chtějí se podrobně připravit na výuku.

b) Současní vyučující ve 2. ročníku ZŠ, kteří učí Hejného metodou, mají alespoň jeden rok zkušenosti s výukou matematiky a v ideálním případě vedli děti v 1. ročníku Hejného metodou.

c) Asistenti učitele i žáka ve 2. třídě, kde je matematika vyučována Hejného metodou.

d) Ostatní pedagogičtí pracovníci - zájemci o Hejného metodou vyučování matematice na 1. stupni ZŠ.

Anotace

Nejvíce se naučíme, když nevíme, že se učíme, když nás baví objevovat, poznávat nové skutečnosti, když máme úspěch, když si ceníme sami sebe a když nás ocení i naše okolí. Jak tuto životní filozofii zakomponovat do výuky matematiky v 2. ročníku základní školy? Odpověď na tuto otázku není jednoduchá, ale plně vystihuje filozofii Hejného metody při výuce matematiky. V  semináři se účastníci seznámí se zásadami a principy Hejného metody a pochopí odlišnou roli učitele a žáka v konstruktivisticky vedené výuce. Všechny aktivity budou demonstrovány na propedeutice malé násobilky ve 2. ročníku, budeme se zabývat také geometrickým prostředím Parkety.

Seminář bude členěn do několika etap: 

A. Aktivní seznámení účastníků s principy Hejného vyučovací metody, role učitele ve výuce násobilky, její zavedení.

B. Rozšíření zkušeností s prostředím Parkety, se kterým se žáci seznámili v 1. ročníku. Specifika uvedeného pro 2. ročník, jejich využití ve výuce, tvorba skupin a organizace skupinové práce jako dovednost, kterou si účastníci budou moci vyzkoušet.

C. Práce s odbornými pojmy, shodnost přímá a nepřímá, evidence tabulkou a čtení tabulky (propedeutika algebry)

D. Bude ukázána provázanost výuky daných témat na RVP, dále podrobné výstupy pro jednotlivé aktivity, příprava výuky na další období.

E. Dotazy a zkušenosti účastníků, hodnocení žáků ve vazbě na principy Hejného metody. 

Dále doporučujeme navštívit 7. 11. 2016: 4/11 Matematická prostředí v metodě Hejného – Geoboard a Čtvercová síť, Krokování a schody, náhoda ve 2. ročníku.

Přečíst celou anotaci akreditovaného semináře

Cena se skládá z:

Ubytování: nezajišťujeme
Storno podmínky naleznete zde

Chcete uspořádat tento seminář u vás ve škole?

Cena: 8000 Kč za seminář do 10 účastníků. Každý další 400 Kč. Platba fakturou po uskutečnění semináře.

Máte-li zájem o realizaci tohoto semináře na vaší škole, vyplňte prosím poptávkový formulář.