Slovní úlohy hrají ve výuce matematiky důležitou roli. Propojením matematiky s reálným světem žáci mohou lépe porozumět matematickým pojmům, operacím, vztahům. Zároveň mohou sloužit učiteli jako účinný diagnostický nástroj odhalující žákovy miskoncepce, formalizmy a jiné nedostatky ve znalostech. Na semináři se prostřednictvím aktivního řešení úloh učitelé seznámí s účinnými metodami pro práci se slovními úlohami, které rozvíjí motivaci, porozumění a kreativitu žáků. Také nahlédnou do kuchyně tvorby úloh obtížnostně odstupňovaných, kterých využijí při individualizaci své výuky.
A. slovní úlohy jako nástroj rozvoje tvořivého myšlení a čtenářské gramotnosti,
B. typologie slovních úloh – statické i dynamické úlohy, tj. úlohy o věku a o pohybu, úlohy s antisignálem, se skrytou informací, se zlomky, aj.
B. metody řešení slovních úloh – dramatizace, modelování, simplifikace, analogie, aritmetické a geometrické řešení
C. žákovská řešení – ukázky, chyby, porovnání
D. chyba jako nástroj porozumění, diagnostika
E. gradované slovní úlohy – jak vytvořit úlohy požadované náročnosti pro individualizovanou výuku
Desátý (a poslední) seminář z provstupňového cyklu v Horních Počernicích.
Každý účastník obdrží osvědčení o absolvování vzdělávací akce.
Přečíst celou anotaci akreditovaného seminářeCena se skládá z:
Ubytování: nezajišťujemeStorno podmínky naleznete zde