Odborní garanti:
RNDr. Renáta Zemanová, Ph.D. a Mgr. Jana Hanušová, Ph.D.
Skupina bude rozdělená dle výběru účastníků na pokročilí
(Program B) a velmi pokročilí (Program C)
Program B – pokročilí
Účastníci: pokročilí, tj. účastníci mají nějaké zkušenosti s výukou Hejného metodou nebo absolvovali některé vzdělávací aktivity týkající se Hejného metody, takže již hlouběji pronikli do cílů jednotlivých prostředí a jejich propojení.
Obsah:
-diferenciace výuky (jak pomáhat slabším žákům a jak rozvíjet ty zdatnější),
-porozumění podstatě budování představ o matematických pojmech (budování mentálních schémat matematických pojmů),
-hluboký prožitek role žáka i role učitele pro porozumění principům metody tak, aby výuka Hejného metodou byla efektivní.
Získané způsobilosti: Po absolvování programu získá účastník hlubší vhled do cílů a širších souvislostí jednotlivých prostředí.
Program C - velmi pokročilí
Účastníci: velmi pokročilí, tj. účastníci, kteří již absolvovali semináře na většinu základních prostředí, učí podle metody a chtějí se seznámit s dalšími prostředími a hlouběji proniknout do tvorby gradovaných úloh, seznámit se s analýzou žákovských řešení, apod.
Obsah:
· mechanizmus poznávacího procesu v matematice a jeho využití při tvorbě gradovaných úloh v různých prostředích jak pro výuku, tak pro diagnostiku,
· význam prostředí pro budování schémat matematických pojmů v hlavě žáka,
· limity a úskalí jednotlivých prostředí,
· přesahy látky v jednotlivých prostředích na SŠ, případně i směrem dolů na 1. stupeň a na MŠ,
· možnosti práce s žákovskými písemnými řešeními úloh,
· metody řešení úloh,
· účinnost různých postupů v jednotlivých prostředích,
· osobnostně sociální rozvoj žáků prostřednictvím analýz videozáznamů vyučovacích hodin.
Získané způsobilosti: Po absolvování programu získá účastník hluboký vhled do cílů a širších souvislostí jednotlivých prostředí a širší didaktické dovednosti ve vztahu k osobnostnímu rozvoji žáka i učitele.
Účastníci se s obsahem seznámí v rámci základních prostředí, didaktických a průřezových témat. Podle zájmu jim bude nabídnuto několik dalších témat k jejich volbě.
Základní prostředí:
B. Krokování+Schody II, Součinové čtverce, Šipkové grafy, Zlomky II, Obsah, Mříž II, Algebraické výrazy I., Dělitelnost, Procenta
C. Geometrické konstrukce, Pavučiny II, Objem – Cavalieriho princip,
Mocniny, Množiny bodů dané vlastnosti, Algebraické výrazy II,
Pythagorova věta, Kombinatorika a pravděpodobnost, Úhly Průřezová témata: např. Rovnice, Jazyk písmen, Závislosti– funkce.
Didaktická témata: např. Základní principy metody, Role učitele, Osobnostní rozvoj žáka, Gradované testy a hodnocení, Rozbor videa, analýza žákovského řešení.
Volitelná témata: např. Algebrogramy, Osová a středová souměrnost, Autobus,
Origami (překládaný papír), Vlastnosti trojúhelníku, Dělitelnost, Sítě těles, Tabulka 100 a objevování zákonitostí, Geometrické konstrukce, Sousedé, Shodnost trojúhelníků, Thaletova věta.
Forma:
-tvůrčí dílny založené na osobním prožitku a zkušenosti, reflexi, komentářích a diskuzi,
-neformální diskuze a sdílení.
Přečíst celou anotaci akreditovaného semináře
Cena se skládá z:
Ubytování: nezajišťujemeStorno podmínky naleznete zde