Odborní garanti:
Mgr. Lenka Rybová a Mgr. et Mgr. Pavel Šalom
Skupina ZŠ – objevujeme Hejného metodu a zefektivňujeme výuku (pokročilí)
Program pro pokročilé bude koncipován tak, aby účastník LŠ prožíval roli žáka a reflektoval práci učitele v Hejného metodě. Dílny budou vedeny tak, aby se účastníci učili rozumět cílům jednotlivých prostředí a procesu budování matematických poznatků a díky tomu uměli přizpůsobit výuku velmi různě schopným žákům ve svých třídách. Zaměříme se na osobnostně sociální rozvoj žáků, který vede k větší efektivitě celého procesu vzdělávání. Účastníci si sami pojmenují, které prvky osobnostně sociálního rozvoje a při jakých aktivitách je možné rozvíjet.
Předpokládáme, že učitel, který se zapíše do programu pro pokročilé, má zkušenosti s výukou v duchu Hejného metody alespoň ve dvou ročnících a je již dobře seznámen se základními prostředími.
Program si budou účastníci částečně volit z nabídky prostředí, průřezových témat a osobnostně sociálního rozvoje.
Součástí programu budou tyto dílny:
Analýza videa vyučovací hodiny podle HM | Oblékání krychle |
|
Součinové čtverce | Sousedé |
|
Rodina | Geobord a mříž | Závěrečná reflexe a sdílení |
Povinně volitelné dílny: účastník volí v rozsahu 4 dílen
Překládání papíru | Algebrogramy | Kombinatorika a pravděpodobnost | Obsah a obvod |
Šipkové grafy | Biland | Zlomky | Desetinná čísla |
Cyklotrasy | Tabulka 100 | Rovnice | Osobnostně sociální rozvoj v hodinách matematiky |
Volitelné dílny
Možnosti HM jako využití pro matematický kroužek | Práce s chybou v hodinách matematiky | Jak připravit dílny pro rodiče |
HM na 2. stupni ZŠ | Matematické hry v hodinách | Osvědčilo se/neosvědčilo v HM (sdílení) |
Cena se skládá z:
Ubytování: nezajišťujemeStorno podmínky naleznete zde