Seriál samostatných seminářů pro učitele 1. stupně, především pro učitele 2. ročníku - díl 9/11
Cílová skupina: Předpokládá se, že účastník má základní znalosti většiny prostředí z 1. ročníku.
a) Budoucí učitelé 2. ročníku, kteří budou učit matematiku Hejného metodou v následujícím školním roce a chtějí se podrobně připravit na výuku.
b) Současní vyučující ve 2. ročníku ZŠ, kteří učí Hejného metodou, mají alespoň jeden rok zkušenosti s výukou matematiky a v ideálním případě vedli děti v 1. ročníku Hejného metodou.
c) Asistenti učitele i žáka ve 2. třídě, kde je matematika vyučována Hejného metodou.
d) Ostatní pedagogičtí pracovníci - zájemci o Hejného metodou vyučování matematice na 1. stupni ZŠ.
Seminář (i celý seriál) je zaměřen výhradně na výuku matematiky ve 2. ročníku základní školy Hejného metodou.
Seminář bude členěn do několika etap:
- Aktivní seznámení účastníků s novým prostředím Rodina a to způsobem, který učitel může aplikovat ve své třídě včetně organizační formy práce.
- Rozšíření zkušeností s prostředím Krychlové stavby, se kterým se žáci seznámili v 1. ročníku. Specifika uvedeného prostředí pro 2. ročník, jeho využití ve výuce, tvorba skupin a organizace skupinové práce jako dovednost, kterou si účastníci budou moci vyzkoušet.
- Účastníci se seznámí s gradovanými úlohami z výše uvedených prostředí, dále se seznámí s možnostmi, jak vhodně zaměstnat všechny děti ve třídě individuálně zvolenými úlohami zohledňujícími zvláštnosti psychického i fyzického vývoje dětí mladšího školního věku. Budou tvořit gradované úlohy různých úrovní s ohledem na vlastní žáky.
- Podrobně budou ilustrovány všechny typy úloh z výše uvedených prostředí vhodných pro výuku v 2. ročníku, budou ilustrovány různé žákovské postupy při řešení úloh z uvedených prostředí.
- Práce s matematickými pojmy – relace a její vlastnosti, skládání relací, vazba na geometrii – kolmost a rovnoběžnost, prostorová chirurgie, překlápění krychle (propedeutika objemu a povrchu 3D objektů, logika).
- Bude ukázána provázanost výuky daných témat na RVP, dále podrobné výstupy pro jednotlivé aktivity, příprava výuky na další období.
- Dotazy a zkušenosti účastníků, hodnocení žáků ve vazbě na principy Hejného metody.
Dále doporučujeme navštívit 24. 4. 2017: 10/11 Matematická prostředí v metodě Hejného – Biland a Výstaviště, Ciferníková aritmetika ve 2. ročníku.
Přečíst celou anotaci akreditovaného seminářeCena se skládá z:
Ubytování: nezajišťujemeStorno podmínky naleznete zde