MATEMATICKÁ PROSTŘEDÍ V HEJNÉHO METODĚ NA 1. STUPNI ZŠ

Nově - Násobilkové čtverce, pokračování Barevné trojice, prohloubení Obvod a obsah ve 2. ročníku ZŠ - díl 8/11

Hodinová dotace: 4 x 45 min.

seznam účastníků

Přihlásit se na kurz

DATUM A MÍSTO

6. 3. 2017, 14:00 - 17:15
FZŠ Táborská, Táborská 45, Praha 4 – Nusle
další termíny

LEKTOŘI

Mgr. Jarka Kloboučková
Mgr. Ing. Tatiana Mutinová

CENA PRO JEDNOTLIVCE

800 Kč (vč. 0 % DPH)

Na tento seminář se již není možné přihlásit (přihlašování ukončeno)
Storno podmínky

AKREDITACE

Seminář je akreditován MŠMT ČR v systému DVPP v rámci programu "Matematická prostředí v Hejného metodě na 1. stupni ZŠ " pod č.j.:
MSMT- 27618/2019-1-795


Seriál samostatných seminářů pro učitele 1. stupně, především pro učitele 2. ročníku - díl 8/11

Cílová skupina: Předpokládá se, že účastník má základní znalosti většiny prostředí z 1. ročníku. 

a) Budoucí učitelé 2. ročníku, kteří budou učit matematiku Hejného metodou v následujícím školním roce a chtějí se podrobně připravit na výuku.

b) Současní vyučující ve 2. ročníku ZŠ, kteří učí Hejného metodou, mají alespoň jeden rok zkušenosti s výukou matematiky a v ideálním případě vedli děti v 1. ročníku Hejného metodou.

c) Asistenti učitele i žáka ve 2. třídě, kde je matematika vyučována Hejného metodou.

d) Ostatní pedagogičtí pracovníci - zájemci o Hejného metodou vyučování matematice na 1. stupni ZŠ.

Seminář (i celý seriál) je zaměřen výhradně na výuku matematiky ve 2. ročníku základní školy Hejného metodou.

Seminář bude členěn do několika etap: 
A. Aktivní seznámení účastníků s novým prostředím Násobilkové čtverce, a to způsobem, který učitel může aplikovat ve své třídě včetně organizační formy práce.
B. Rozšíření zkušeností s prostředími Barevné trojice a tematickým celkem Obvod a obsah, se kterými se žáci seznámili v 1. ročníku. Specifika uvedených prostředí pro 2. ročník, jejich využití ve výuce, tvorba skupin a organizace skupinové práce jako dovednost, kterou si účastníci budou moci vyzkoušet.
C. Účastníci se seznámí s gradovanými úlohami z výše uvedených prostředí, dále se seznámí s možnostmi, jak vhodně zaměstnat všechny děti ve třídě individuálně zvolenými úlohami zohledňujícími zvláštnosti psychického i fyzického vývoje dětí mladšího školního věku. Budou tvořit gradované úlohy různých úrovní s ohledem na vlastní žáky.
D. Podrobně budou ilustrovány všechny typy úloh z výše uvedených prostředí vhodných pro výuku v 2. ročníku, budou ilustrovány různé žákovské postupy při řešení úloh z uvedených prostředí.
E. Práce s matematickými pojmy – součet a součin v různých kontextech (propedeutika vztahů pro výpočet obvodu a obsahu 2D objektů).
F. Bude ukázána provázanost výuky daných témat na RVP, dále podrobné výstupy pro jednotlivé aktivity, příprava výuky na další období.

G. Dotazy a zkušenosti účastníků, hodnocení žáků ve vazbě na principy Hejného metody. 

Dále doporučujeme navštívit 3. 4. 2017: 9/11 Matematická prostředí v metodě Hejného – Rodina a Krychlové stavby ve 2. ročníku.

Přečíst celou anotaci akreditovaného semináře

Cena se skládá z:

Ubytování: nezajišťujeme
Storno podmínky naleznete zde

Chcete uspořádat tento seminář u vás ve škole?

Cena: 8 000 Kč za seminář do 20 účastníků. Platba fakturou po uskutečnění semináře.

Máte-li zájem o realizaci tohoto semináře na vaší škole, vyplňte prosím poptávkový formulář.