Slovní úlohy jsou nedílnou součástí výuky matematiky. Na semináři se prostřednictvím řešení úloh učitelé seznámí s účinnými metodami pro práci se slovními úlohami, které rozvíjí tvořivé myšlení.
Semináři bude zaměřen na následující myšlenky:
A. Slovní úlohy jako nástroj rozvoje tvořivého myšlení a čtenářské gramotnosti - typologie slovních úloh - statické i dynamické, s antisignálem, se skrytou informací, se zlomky, o věku, o pohybu aj.
B. Metody řešení slovních úloh - dramatizace, modelace, manipulace, aritmetické a geometrické řešení
C. Žákovská řešení - ukázky, porovnání
D. Chyba jako nástroj porozumění, diagnostika
E. Gradované slovní úlohy - jak vytvořit úlohy požadované náročnosti pro individuální výuku.
Vše bude ilustrováno na příkladech z praxe. Součástí semináře bude diskuse.
Doporučené prerekvizity:
- Základy Hejného vyučovací metody
- Matematická prostředí v metodě Hejného: krokování, schody, autobus, zvířátka dědy Lesoně, rodina, vystřihování a skládání z papíru, dřívka, parkety, čtverečkovaný papír, geodeska, krychlové stavby, oblékání krychle (švadlenka), tělesa, hadi, pavučiny, součtové trojúhelníky, šipkové grafy.
Každý účastník obdrží osvědčení o absolvování vzdělávací akce.
Přečíst celou anotaci akreditovaného seminářeCena se skládá z:
Ubytování: nezajišťujemeStorno podmínky naleznete zde