PREGRAMOTNOST TVARŮ V HEJNÉHO METODĚ

Cyklus seminářů vhodný pro financování ze Šablon MŠMT určený MŠ s hodinovou dotací 16x45 min

Hodinová dotace: 16 x 45 min.

seznam účastníků

Přihlásit se na kurz

DATUM A MÍSTO

7. 2. 2017, 14:00 - 17:15
23. 2. 2017, 14:00 - 17:15
7. 3. 2017, 14:00 - 17:15
6. 4. 2017, 14:00 - 17:15
FZŠ Táborská, Táborská 45, Praha 4 - Nusle
další termíny

LEKTOŘI

Mgr. Petra Prokopová Machalová
Mgr. Eva Šubrtová

CENA PRO JEDNOTLIVCE

4 800 Kč (vč. 0 % DPH)

Na tento seminář se již není možné přihlásit (přihlašování ukončeno)
Storno podmínky

AKREDITACE

Seminář je akreditován MŠMT ČR v systému DVPP v rámci programu "Pregramotnost tvarů v Hejného metodě " pod č.j.:
MSMT- 17099/2019-1-537


Cyklus 4 seminářů - dílen, každý po 4x45 min., rozložený do termínů v období od 07/02/2017 do 06/04/2017.

Obsah - podrobný přehled témat výuky: Cyklus dílen je určen učitelům MŠ a přípravných tříd ZŠ, kteří se snaží otevírat svět tvarů dětem přirozenou formou přes pohyb, činnost a další aktivity dětem blízké. Jedná se o porozumění geometrickým pojmům přes manipulativní aktivity. Účastníci se seznámí s prostředími manipulativní geometrie, která vychází z běžných činností dětí. Pracovní dílny budou zaměřeny na následující oblasti:

A. Východiska předmatematické výchovy, principy, které je třeba dodržovat při práci s dětmi (2 x 45 minut)

Úvodní seznámení s východisky vzdělávání Hejného metodou. Teoretickým východiskem Hejného edukační metody je genetický konstruktivismus, jehož pilíři jsou dva fenomény: a) dítě i třída mají intelektuální autonomii a b) každé dítě si může volit vlastní poznávací cestu.  Východiska a zásady výuky budou účastníci objevovat a prožívat na konkrétních činnostech a výzvách.

B. Matematická prostředí jako nástroj rozvoje tvořivosti a intelektu žáka (12 x 45 min.) Formou nabídky cyklu pracovních dílen se účastníci seznámí s vybranými prostředími Hejného metody (zaměřená na geometrii), na kterých děti budují své poznání při otevírání světa tvarů. Při řešení výzev různé úrovně bude mít účastník možnost nahlédnout do vlastních i dětských myšlenkových pochodů. Účastníci si vyzkouší tvořit aktivity snadné i náročnější. Patří sem i organizace práce třídy a didaktické cíle jednotlivých etap práce s vybranými prostředími.

C. Změna role učitele (2 x 45 minut)

Učitel se stává spíše průvodcem poznávání dítěte tím, že mu bude nabízet přiměřené výzvy. Je moderátorem diskusí mezi dětmi. V dílnách budeme diskutovat problémy, se kterými se učitelé v nové roli potýkají.

Konkrétní dílny:

  • 07/02/2017: KRYCHLOVÉ STAVBY (včetně PRAVIDELNOST a RYTMUS 1. část), DŘÍVKA
  • 23/02/2017: Čtverečkovaný papír, PARKETY, Skládání a vystřihování z papíru
  • 07/03/2017: TANGRAMY, Hry na rozvoj paměti
  • 06/04/2017Analýza dětských řešení, Deskové hry, Vlastní tvorba her

Pozn.: Součástí většiny seminářů bude i videoukázka z praxe s dětmi s následným rozborem.

Přečíst celou anotaci akreditovaného semináře

Cena se skládá z:

Ubytování: nezajišťujeme
Storno podmínky naleznete zde

Chcete uspořádat tento seminář u vás ve škole?

Cena: 4800Kč za každého účastníka, v rozmezí 8-15 účastníků.

Máte-li zájem o realizaci tohoto semináře na vaší škole, vyplňte prosím poptávkový formulář.