Garant: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D.
Obsah – podrobný přehled témat výuky:
Cyklus dílen je určen učitelům MŠ a přípravných tříd ZŠ, kteří se snaží otevírat svět čísel dětem přirozenou formou přes pohyb, činnost a další aktivity dětem blízké.
A. Východiska předmatematické výchovy, principy, které je třeba dodržovat při práci s dětmi. (2 x 45 min.)
Úvodní seznámení s východisky vzdělávání Hejného metodou. Teoretickým východiskem Hejného edukační metody je genetický konstruktivismus, jehož pilíři jsou dva fenomény: a) dítě i třída mají intelektuální autonomii a b) každé dítě si může volit vlastní poznávací cestu.
Mezi základní principy metody patří, že poznání dítěte vychází od zkušenosti, kdy dítě od činnosti přechází k mateřskému jazyku. Účastníci budou zkoušet a diskutovat, jak prostřednictvím moderovaných diskusí rozvíjet osobnost dítěte, jak udržet přirozenou motivaci dítěte a nasměrovat ho přes úspěch a prožitek radosti k další potřebě intelektuální práce. Budou též diskutována specifika Hejného metody, možná rizika, provázanost s realitou u nejmladších dětí, taktéž i připravenost dítěte pro vstup do prvního ročníku ZŠ
B. Matematická prostředí jako nástroj rozvoje tvořivosti a intelektu žáka. (12 x 45 min.)
Z volitelné nabídky pracovních dílen se účastníci seznámí s vybranými prostředími Hejného metody, na kterých děti budují své poznání při otevírání světa čísel. Při řešení výzev různé úrovně bude mít účastník možnost nahlédnout do vlastních i dětských myšlenkových pochodů.
C. Změna role učitele. (2 x 45 min.)
Učitel se stává spíše průvodcem poznávání dítěte tím, že mu bude nabízet přiměřené výzvy. Je moderátorem diskusí mezi dětmi. V dílnách budeme diskutovat problémy, se kterými se učitelé v nové roli potýkají.
Cena se skládá z:
Ubytování: nezajišťujemeStorno podmínky naleznete zde