Seriál samostatných seminářů pro učitele 1. stupně, především pro budoucí učitele 1. ročníku - díl 4/5
Cílová skupina:
a) Budoucí učitelé 1. ročníku ZŠ, kteří budou učit matematiku Hejného metodou v následujícím školním roce a chtějí se důkladně připravit na výuku
b) Asistenti učitele i žáka především v budoucí 1. třídě, kde matematika bude vyučována Hejného metodou.
c) Další pedagogičtí pracovníci, kteří se zajímají o otevírání světa matematiky 1. stupně ZŠ Hejného metodou.
Nepředpokládají se žádné předchozí zkušenosti s Hejného metodou
Téma: Základy Hejného vyučovací metody
Nejvíce se naučíme, když nevíme, že se učíme, když nás baví objevovat, poznávat nové skutečnosti, když máme úspěch, když si ceníme sami sebe a když nás ocení i naše okolí. Jak tuto životní filozofii zakomponovat do výuky matematiky v 1. ročníku základní školy? Odpověď na tuto otázku není jednoduchá, ale plně vystihuje filozofii Hejného metody při výuce matematiky. V semináři se účastníci seznámí se zásadami a principy Hejného metody a pochopí odlišnou roli učitele a žáka v konstruktivisticky vedené výuce. Všechny aktivity budou demonstrovány na propedeutice zlomků jako část celku v 1. ročníku, budeme se zabývat také geometrickým prostředím Parkety.
Seminář bude členěn do několika etap:
A. Aktivní seznámení účastníků s dalšími prostředími Krokování (pokračování) a Schody způsobem, který učitel může aplikovat při zavádění prostředí ve své třídě včetně organizační formy práce, tvorba skupin a organizace skupinové práce jako dovednost, kterou si účastníci budou moci vyzkoušet.
B. Účastníci se seznámí s gradovanými úlohami z uvedených prostředí, dále se seznámí s možnostmi individualizace prostřednictvím vhodně zvolených úloh zohledňujících zvláštnosti psychického i fyzického vývoje dětí mladšího školního věku.
C. Podrobně budou ilustrovány všechny typy úloh z výše uvedených prostředí vhodných pro výuku v 1. ročníku s výhledem do 2. ročníku, budou diskutovány různé žákovské postupy při řešení úloh z uvedených prostředí.
D. Účastníci nahlédnou do matematiky, která je danými prostředími připravována. Práce s matematickými pojmy – náhoda, kombinatorika a pravděpodobnost, zobecňování.
E. Bude ukázána provázanost výuky daných témat na RVP, dále podrobné výstupy pro jednotlivé aktivity, příprava výuky na další období.
F. Dotazy a zkušenosti účastníků, hodnocení žáků ve vazbě na principy Hejného metody.
Dále doporučujeme navštívit 14. 1. 2017: 5/5 Slovní úlohy vyučované metodou Hejného (úlohy o věku, úlohy o myšleném čísle) v 1. ročníku.
Přečíst celou anotaci akreditovaného seminářeCena se skládá z:
Ubytování: nezajišťujemeStorno podmínky naleznete zde