Seriál samostatných seminářů pro učitele 1. stupně, především pro budoucí učitele 1. ročníku - díl 2/5
Cílová skupina:
a) Budoucí učitelé 1. ročníku ZŠ, kteří budou učit matematiku Hejného metodou v následujícím školním roce a chtějí se důkladně připravit na výuku
b) Asistenti učitele i žáka především v budoucí 1. třídě, kde matematika bude vyučována Hejného metodou.
c) Další pedagogičtí pracovníci, kteří se zajímají o otevírání světa matematiky 1. stupně ZŠ Hejného metodou.
Nepředpokládají se žádné předchozí zkušenosti s Hejného metodou
Téma: 2D geometrie - Dřívka; Sousedé
Seminář bude členěn do několika etap:
A. Aktivní seznámení účastníků s dvěma prostředími Dřívka a Sousedé způsobem, který učitel může aplikovat při zavádění prostředí ve své třídě včetně organizační formy práce (tvorba skupin a organizace skupinové práce jako dovednost, kterou si účastníci budou moci vyzkoušet).
B. Účastníci se aktivně seznámí s gradovanými úlohami z uvedených prostředí, dále se seznámí s možnostmi individualizace prostřednictvím vhodně zvolených úloh zohledňujících zvláštnosti psychického i fyzického vývoje dětí mladšího školního věku.
C. Podrobně budou ilustrovány všechny typy úloh z výše uvedených prostředí vhodných pro výuku v 1. ročníku s výhledem do 2. ročníku, budou diskutovány různé žákovské řešitelské postupy.
D. Účastníci nahlédnou do matematiky, která je danými prostředími připravována (propedeutika konstrukčních úloh a rovinná chirurgie – vzájemná proměna útvarů).
E. Bude ukázána provázanost výuky daných témat na RVP, dále podrobné výstupy pro jednotlivé aktivity, příprava výuky na další období.
F. Dotazy a zkušenosti účastníků, hodnocení žáků ve vazbě na principy Hejného metody.
Dále doporučujeme navštívit 26. 11. 2016: 3/5 Základy Hejného vyučovací metody v 1. ročníku.
Přečíst celou anotaci akreditovaného seminářeCena se skládá z:
Ubytování: nezajišťujemeStorno podmínky naleznete zde