OTEVŘENÁ HODINA VEDENÁ HEJNÉHO METODOU

1. stupeň ZŠ s dílnou Základy Hejného metody

Hodinová dotace: 4 x 45 min.

seznam účastníků

Přihlásit se na kurz

DATUM A MÍSTO

29. 3. 2017, 10:00 - 14:00
Masarykova základní škola - tř. 4A, Rohozenská 225, Janovice nad Úhlavou, okr. Klatovy
další termíny

LEKTOŘI

Mgr. Lenka Rybová

CENA PRO JEDNOTLIVCE

980 Kč (vč. 0 % DPH)

Na tento seminář se již není možné přihlásit (přihlašování ukončeno)
Storno podmínky

AKREDITACE

Seminář je akreditován MŠMT ČR v systému DVPP v rámci programu "Otevřená hodina vedená Hejného metodou" pod č.j.:
MSMT- 27618/2019-1-795


Otevřená hodina s dílnou Základy Hejného metody

Znát neznamená odříkávat, ale především rozumět, a to znamená nabývat různorodé zkušenosti a ty účinně organizovat do mentálních schémat. Seminář Otevřená hodina má dva modely:

První proběhne ve třech etapách, druhý ve dvou etapách:

Model 1.

A. Sledování vyučovací hodiny vedené Hejného metodou v přirozeném prostředí a kolektivu třídy. Účastníci uvidí, jak učitel dává žákům přiměřeně náročné úlohy pro různé úrovně žáků, organizuje třídní diskuzi k problému, rozvíjí osobnostní vlastnosti žáků, a jak žáci nacházejí pojmy, vztahy, strategie řešení úloh, procesy a podle svých individuálních schopností uchopují a řeší matematické úlohy a problémy, nepřebírají hotové poznatky, ale sami si je vlastní aktivitou konstruují, dotvářejí a rozvíjejí v třídní diskusi.

B. Analýza sledované hodiny a diskuse nad praktickými problémy, které během vyučování nastaly, popřípadě mohou nastat.

C. Praktický seminář na téma související s tématem otevřené hodiny a zabývající se klíčovými prvky metody – tvorba schémat matematických pojmů a vztahů a rozvoj porozumění matematice a komunikace prostřednictvím řešení úloh z některých matematických prostředí.

Model 2.

A. Sledování vyučovací hodiny vedené Hejného metodou v přirozeném prostředí a kolektivu třídy X. Účastníci uvidí, jak učitel dává žákům přiměřeně náročné úlohy pro různé úrovně žáků, organizuje třídní diskuzi k problému, rozvíjí osobnostní vlastnosti žáků, a jak žáci nacházejí pojmy, vztahy, strategie řešení úloh, procesy a podle svých individuálních schopností uchopují a řeší matematické úlohy a problémy, nepřebírají hotové poznatky, ale sami si je vlastní aktivitou konstruují, dotvářejí a rozvíjejí v třídní diskusi.

B. Analýza sledované hodiny a diskuse nad praktickými problémy, které během vyučování nastaly, popřípadě mohou nastat.

Proces A, B se opakuje, avšak cílem sledování je jiná vyučovací hodina v jiné třídě.

Cílové skupiny: Učitelé matematiky, inspektoři, asistenti pedagogů, pracovníci PPP a další pedagogičtí pracovníci.

Vzdělávací cíl: Učitelé získají nové podněty pro výuku matematiky na prvním stupni základních škol. V semináři se seznámí s postupy, které vedou k rozvoji rozumových i osobnostních schopností žáka. Shlédnout vyučovací hodinu vedenou v duchu Hejného metody a budou následně diskutovat nejen o matematickém obsahu, ale i o roli učitele a matematickém i sociálním chování žáků. 

Přečíst celou anotaci akreditovaného semináře

Cena se skládá z:

Ubytování: nezajišťujeme
Storno podmínky naleznete zde

Chcete uspořádat tento seminář u vás ve škole?

Cena: 980 Kč za každého účastníka. Platba fakturou po uskutečnění semináře.

Máte-li zájem o realizaci tohoto semináře na vaší škole, vyplňte prosím poptávkový formulář.