Otevřená hodina s dílnou Základy Hejného metody
Znát neznamená odříkávat, ale především rozumět, a to znamená nabývat různorodé zkušenosti a ty účinně organizovat do mentálních schémat. Seminář Otevřená hodina má dva modely:
První proběhne ve třech etapách, druhý ve dvou etapách:
Model 1.
A. Sledování vyučovací hodiny vedené Hejného metodou v přirozeném prostředí a kolektivu třídy. Účastníci uvidí, jak učitel dává žákům přiměřeně náročné úlohy pro různé úrovně žáků, organizuje třídní diskuzi k problému, rozvíjí osobnostní vlastnosti žáků, a jak žáci nacházejí pojmy, vztahy, strategie řešení úloh, procesy a podle svých individuálních schopností uchopují a řeší matematické úlohy a problémy, nepřebírají hotové poznatky, ale sami si je vlastní aktivitou konstruují, dotvářejí a rozvíjejí v třídní diskusi.
B. Analýza sledované hodiny a diskuse nad praktickými problémy, které během vyučování nastaly, popřípadě mohou nastat.
C. Praktický seminář na téma související s tématem otevřené hodiny a zabývající se klíčovými prvky metody – tvorba schémat matematických pojmů a vztahů a rozvoj porozumění matematice a komunikace prostřednictvím řešení úloh z některých matematických prostředí.
Model 2.
A. Sledování vyučovací hodiny vedené Hejného metodou v přirozeném prostředí a kolektivu třídy X. Účastníci uvidí, jak učitel dává žákům přiměřeně náročné úlohy pro různé úrovně žáků, organizuje třídní diskuzi k problému, rozvíjí osobnostní vlastnosti žáků, a jak žáci nacházejí pojmy, vztahy, strategie řešení úloh, procesy a podle svých individuálních schopností uchopují a řeší matematické úlohy a problémy, nepřebírají hotové poznatky, ale sami si je vlastní aktivitou konstruují, dotvářejí a rozvíjejí v třídní diskusi.
B. Analýza sledované hodiny a diskuse nad praktickými problémy, které během vyučování nastaly, popřípadě mohou nastat.
Proces A, B se opakuje, avšak cílem sledování je jiná vyučovací hodina v jiné třídě.
Cílové skupiny: Učitelé matematiky, inspektoři, asistenti pedagogů, pracovníci PPP a další pedagogičtí pracovníci.
Vzdělávací cíl: Učitelé získají nové podněty pro výuku matematiky na prvním stupni základních škol. V semináři se seznámí s postupy, které vedou k rozvoji rozumových i osobnostních schopností žáka. Shlédnout vyučovací hodinu vedenou v duchu Hejného metody a budou následně diskutovat nejen o matematickém obsahu, ale i o roli učitele a matematickém i sociálním chování žáků.
Cena se skládá z:
Ubytování: nezajišťujemeStorno podmínky naleznete zde