Seriál samostatných seminářů pro učitele 1. stupně, především pro učitele 2. ročníku - díl 6/11
Cílová skupina: Předpokládá se, že účastník má základní znalosti většiny prostředí z 1. ročníku.
a) Budoucí učitelé 2. ročníku, kteří budou učit matematiku Hejného metodou v následujícím školním roce a chtějí se podrobně připravit na výuku.
b) Současní vyučující ve 2. ročníku ZŠ, kteří učí Hejného metodou, mají alespoň jeden rok zkušenosti s výukou matematiky a v ideálním případě vedli děti v 1. ročníku Hejného metodou.
c) Asistenti učitele i žáka ve 2. třídě, kde je matematika vyučována Hejného metodou.
d) Ostatní pedagogičtí pracovníci - zájemci o Hejného metodou vyučování matematice na 1. stupni ZŠ.
Seminář bude členěn do několika etap:
A. Aktivní seznámení účastníků s novým prostředím Autobusové linky a to způsobem, který učitel může aplikovat ve své třídě ve své třídě včetně organizační formy práce.
B. Rozšíření zkušeností s prostředími Součtové trojúhelníky a Skládání a překládání papíru, se kterými se žáci seznámili v 1. ročníku. Specifika uvedených prostředí pro 2. ročník, jejich využití ve výuce, tvorba skupin a organizace skupinové práce jako dovednost, kterou si účastníci budou moci vyzkoušet.
C. Účastníci se seznámí s gradovanými úlohami z výše uvedených prostředí, dále se seznámí s možnostmi, jak vhodně zaměstnat všechny děti ve třídě individuálně zvolenými úlohami zohledňujícími zvláštnosti psychického i fyzického vývoje dětí mladšího školního věku. Budou tvořit gradované úlohy různých úrovní s ohledem na vlastní žáky.
D. Podrobně budou ilustrovány všechny typy úloh z výše uvedených prostředí vhodných pro výuku v 2. ročníku, budou ilustrovány různé žákovské postupy při řešení úloh z uvedených prostředí.
E. Práce s matematickými pojmy, terminologie 2D objektů, jejich vlastnosti (propedeutika konstrukčních úloh a rovinná chirurgie – vzájemná proměna útvarů)
F. Bude ukázána provázanost výuky daných témat na RVP, dále podrobné výstupy pro jednotlivé aktivity, příprava výuky na další období.
G. Dotazy a zkušenosti účastníků, hodnocení žáků ve vazbě na principy Hejného metody.
Dále doporučujeme navštívit 6. 2. 2017: 7/11 Matematická prostředí v metodě Hejného – Sítě krychle, Hadi, Sova ve 2. ročníku.
Přečíst celou anotaci akreditovaného seminářeCena se skládá z:
Ubytování: nezajišťujemeStorno podmínky naleznete zde