Matematická prostředí v metodě Hejného – prostředí Součinové čtverce, Tabulka násobků, Indické násobení, Hadi a přednost matematických operací ve 3. roč. ZŠ.
Seminář bude členěn do několika etap:
A. Vrátíme se krátce společně k tomu, co žáci znají z násobení z 1. a 2. ročníku.
B. Aktivní seznámení a rozšíření zkušeností účastníků s prostředím Součinové čtverce, Tabulka násobků, Indické násobení, Hadi a přednost matematických operací. Specifika uvedených prostředí pro 3. ročník, jejich využití ve výuce a vhodné organizační formy práce.
C. Budeme objevovat vztahy mezi čísly v součinových čtvercích, diskutovat, jak pracovat s tabulkou násobků. Najdeme důvody, proč je vhodné používat s dětmi nejdříve indické násobení. A jak s dětmi najít cestu k řešení úloh, kde je potřeba dát nějaké operaci přednost.
D. Seznámíme s gradovanými úlohami z uvedených prostředí, dále se s možnostmi individualizace prostřednictvím vhodně zvolených úloh zohledňujících zvláštnosti psychického i fyzického vývoje dětí mladšího školního věku. Budeme tvořit gradované úlohy různých úrovní s ohledem na vlastní žáky.
E. Podrobně budou ilustrovány všechny typy úloh z uvedených prostředí vhodných pro výuku ve 3. ročníku, budou ilustrovány a diskutovány různé žákovské postupy při řešení úloh z uvedených prostředí.
Dotazy a zkušenosti účastníků, hodnocení žáků ve vazbě na principy Hejného metody.
Dále Vás zveme na další díl seriálu 3/12, který se bude konat ve dne 15/11/2016
Přečíst celou anotaci akreditovaného seminářeCena se skládá z:
Ubytování: nezajišťujemeStorno podmínky naleznete zde