Seriál samostatných seminářů pro učitele 1. stupně, především pro učitele 2. ročníku - díl 2/11
Cílová skupina: Předpokládá se, že účastník má základní znalosti většiny prostředí z 1. ročníku.
a) Budoucí učitelé 2. ročníku, kteří budou učit matematiku Hejného metodou v následujícím školním roce a chtějí se podrobně připravit na výuku.
b) Současní vyučující ve 2. ročníku ZŠ, kteří učí Hejného metodou, mají alespoň jeden rok zkušenosti s výukou matematiky a v ideálním případě vedli děti v 1. ročníku Hejného metodou.
c) Asistenti učitele i žáka ve 2. třídě, kde je matematika vyučována Hejného metodou.
d) Ostatní pedagogičtí pracovníci - zájemci o Hejného metodou vyučování matematice na 1. stupni ZŠ.
Téma: Matematická prostředí v metodě Hejného – nové prostředí Děda Lesoň, pokračování prostředí Dřívka, Sousedé, hra Tleskni x dupni ve 2. roč. ZŠ.
Seminář bude členěn do několika etap:
A. Aktivní seznámení účastníků s novým prostředím Děda Lesoň takovým způsobem, který učitel může aplikovat ve své třídě ve své třídě včetně organizační formy práce.
B. Rozšíření zkušeností s prostředími Dřívka, Sousedé a Tleskni x dupni, se kterými se žáci seznámili v 1. ročníku. Specifika uvedených prostředí pro 2. ročník, jejich využití ve výuce, tvorba skupin a organizace skupinové práce jako dovednost, kterou si účastníci budou moci vyzkoušet.
C. Účastníci se seznámí s gradovanými úlohami z uvedených prostředí, dále se seznámí s možnostmi individualizace prostřednictvím vhodně zvolených úloh zohledňujících zvláštnosti psychického i fyzického vývoje dětí mladšího školního věku. Budou tvořit gradované úlohy různých úrovní s ohledem na vlastní žáky.
D. Podrobně budou ilustrovány všechny typy úloh z uvedených prostředí vhodných pro výuku v 2. ročníku, budou ilustrovány různé žákovské postupy při řešení úloh z uvedených prostředí.
E. Účastníci nahlédnou do matematiky, která je danými prostředími připravována (například rovnice a způsoby jejich řešení, dělitelnost, …).
F. Bude ukázána provázanost výuky daných témat na RVP, dále podrobné výstupy pro jednotlivé aktivity, příprava výuky na další období.
G. Dotazy a zkušenosti účastníků, hodnocení žáků ve vazbě na principy Hejného metody.
Dále doporučujeme navštívit 31. 10. 2016: 3/11 Základy Hejného vyučovací metodyve 2. ročníku.
Přečíst celou anotaci akreditovaného seminářeCena se skládá z:
Ubytování: nezajišťujemeStorno podmínky naleznete zde