Seriál samostatných seminářů určených pro učitele 1. stupně, především učitele 2. ročníku - díl 1/11
Cílová skupina: Předpokládá se, že účastník má základní znalosti většiny prostředí z 1. ročníku.
a) Budoucí učitelé 2. ročníku, kteří budou učit matematiku Hejného metodou v následujícím školním roce a chtějí se podrobně připravit na výuku.
b) Současní vyučující ve 2. ročníku ZŠ, kteří učí Hejného metodou, mají alespoň jeden rok zkušenosti s výukou matematiky a v ideálním případě vedli děti v 1. ročníku Hejného metodou.
c) Asistenti učitele i žáka ve 2. třídě, kde je matematika vyučována Hejného metodou.
d) Ostatní pedagogičtí pracovníci - zájemci o Hejného metodou vyučování matematice na 1. stupni ZŠ.
Téma: Matematická prostředí v metodě Hejného – nové prostředí Cyklostezky, opakování a pokračování prostředí Autobus, série úloh typu „Myslím si číslo, …..“ ve 2. roč. ZŠ.
Seminář bude členěn do několika etap:
A. Aktivní seznámení účastníků s novým prostředím Cyklostezky takovým způsobem, který učitel může aplikovat při zavádění prostředí ve své třídě včetně organizační formy práce.
B. Rozšíření zkušeností s úlohami o Myšleném čísle a prostředím Autobus, se kterými se žáci seznámili v 1. ročníku - specifika uvedených prostředí pro 2. ročník, jejich využití ve výuce, tvorba skupin a organizace skupinové práce jako dovednost, kterou si účastníci budou moci vyzkoušet.
C. Účastníci se seznámí s gradovanými úlohami z uvedených prostředí, dále se seznámí s možnostmi individualizace prostřednictvím vhodně zvolených úloh zohledňujících zvláštnosti psychického i fyzického vývoje dětí mladšího školního věku. Budou tvořit gradované úlohy různých úrovní s ohledem na vlastní žáky.
D. Podrobně budou ilustrovány všechny typy úloh z uvedených prostředí vhodných pro výuku v 2. ročníku, budou ilustrovány různé žákovské postupy při řešení úloh z uvedených prostředí.
E. Účastníci nahlédnou do matematiky, která je danými prostředími připravována (například vazba čtyř navzájem závislých prvků (propedeutika trojčlenky).
F. Bude ukázána provázanost výuky daných témat na RVP, dále podrobné výstupy pro jednotlivé aktivity, příprava výuky na další období.
G. Dotazy a zkušenosti účastníků, hodnocení žáků ve vazbě na principy Hejného metody.
Dále doporučujeme navštívit 3. 10. 2016: 2/11 Matematická prostředí v metodě Hejného – prostředí Děda Lesoň, Dřívka, hra Tleskni x dupni ve 2. ročníku.
Přečíst celou anotaci akreditovaného seminářeCena se skládá z:
Ubytování: nezajišťujemeStorno podmínky naleznete zde