9. seminář z desetidílného cyklu navazujících seminářů - 9/10
Seminář (i celý cyklus) je určen pro učitele, kteří budou pravděpodobně v příštím školním roce vyučovat v 1. ročníku Hejného metodou, ještě v 1. ročníku neučili, ale metoda je zajímá a chtějí ji využívat. Seminář je vhodný také pro budoucí učitele 2. ročníku, kteří budou přebírat děti po výuce Hejného metodou od jiného učitele. Vítáni jsou i další zájemci o seznámení se a prohloubení znalostí o Hejného metodě z řad pedagogů i ne-pedagogů. Seminář bude členěn do čtyř oblastí:
A. Aktivní seznámení účastníků s prostředími Součtové trojúhelníky, Výstaviště, a to způsobem, který učitel může aplikovat ve své třídě. Organizace práce kolektivu účastníků semináře bude do jisté míry kopírovat organizaci práce v první třídě.
B. Účastníci se seznámí s možnostmi rozvoje a budování pojmu součtu dvou čísel. Účastníci se seznámí s možnostmi, jak vhodně zaměstnat všechny děti ve třídě individuálně zvolenými úlohami zohledňujícími zvláštnosti psychického i fyzického vývoje dětí mladšího školního věku. Tvorba skupin a organizace skupinové práce ve výuce matematiky je dovedností, kterou si účastníci budou moci vyzkoušet pro řešení úloh z prostředí Pavučiny, Barevné trojice.
C. Podrobně budou ilustrovány všechny typy úloh prostředí Součtové trojúhelníky, Výstaviště vhodných pro výuku v prvním ročníku, včetně gradace pro všechny skupiny dětí se zohledněním jejich aktuálního stupně vývoje. Různé žákovské postupy při řešení úloh z prostředí Součtové trojúhelníky, Výstaviště.
D. Účastníkům bude promítnuto video z výuky v 1. ročníku.
V průběhu celého semináře bude dán prostor pro konkrétní dotazy a návrhy z řad účastníků, kteří do jisté míry mohou ovlivnit obsah semináře.
10. seminář z cyklu na Táborské 10/10 se koná 22. 6. 2016: Matematická prostředí v metodě Hejného: koncepce a prostředí 1. ročníku.
Přečíst celou anotaci akreditovaného seminářeCena se skládá z:
Ubytování: nezajišťujemeStorno podmínky naleznete zde