Seminář je určen pro učitele, kteří mají alespoň dvouleté zkušenosti s výukou matematiky Hejného metodou a v aktuálním školním roce vyučují v 5., případně ve 4. nebo i 6. ročníku. Účastníci se aktivně seznámí s celkovou koncepcí učebnic pro 5. ročník a s přesahy do 6. ročníku. Semináře je veden zkušenými lektory tak, aby účastník i v rámci semináře prožil konstruktivisticky vedenou výuky matematiky.
Seminář pokryje následující 4 oblasti.
A. Aktivní seznámení účastníků s vybraným výukovým prostředím typickým pro 5. ročník způsobem, který učitel může aplikovat ve své třídě. Jak předkládané úlohy, tak organizace práce kolektivu účastníků semináře bude do jisté míry kopírovat práci v páté třídě.
B. Témata specifická pro 5. ročník – rovnice, zlomky, Vennovy diagramy, dělitelnost, úhel, pravděpodobnost a náhoda, logika. Řešením úloh se účastník seznámí s klíčovými dovednostmi a znalostmi, která vybraná prostředí přinášejí.
C. Gradace úloh vybraného prostředí/tématu podle obtížnosti, řešení úloh různé úrovně. Účastník se seznámí s myšlenkou gradace úloh podle obtížnosti nebo typu žáka i s jejich tvorbou, s různými žákovskými postupy při řešení několika úloh. Shlédne video z výuky v 5. ročníku s komentářem.
D. Hodnocení a klasifikace žáků při výuce Hejného metodou, tvorba a plnění ŠVP v souladu s výstupy RVP.
V průběhu celého semináře bude dán prostor pro konkrétní dotazy a návrhy z řad účastníků, kteří do jisté míry mohou ovlivnit obsah semináře.
Přečíst celou anotaci akreditovaného seminářeCena se skládá z:
Ubytování: nezajišťujemeStorno podmínky naleznete zde