1. seminář z desetidílného cyklu navazujících seminářů - 1/10
Seminář na téma Krychlové stavby bude členěn do čtyř oblastí:
A. Aktivní seznámení účastníků s prostředím krychlových staveb zážitkovým způsobem, který učitel může aplikovat ve své třídě.
B. Účastníci se prostřednictvím řešení úloh seznámí s možnostmi rozvoje geometrické představivosti ve 3D, dále se seznámí s možnostmi, jak vhodně diferencovat, tj. zaměstnat všechny děti ve třídě úlohami zohledňujícími zvláštnosti psychického i fyzického vývoje dětí mladšího školního věku. Práce se bude převážně odehrávat ve skupinách.
C. Podrobně budou ilustrovány všechny typy úloh z prostředí Krychlových staveb vhodných pro výuku v prvním ročníku, včetně gradace pro všechny skupiny dětí se zohledněním jejich aktuálního stupně vývoje. Různé žákovské postupy při řešení úloh z prostředí krychlových staveb.
D. Práce se specifickou geometrickou terminologií v prvním ročníku. Účastníkům bude promítnuto video z výuky v 1. ročníku.
V průběhu celého semináře bude dán prostor pro konkrétní dotazy a návrhy z řad účastníků, kteří do jisté míry mohou ovlivnit obsah semináře.
2. seminář z cyklu na Táborské 2/10 se koná 3. 2. 2016 a je věnován 2D geometrii: Matematická prostředí v metodě Hejného: dřívka, skládání a vystřihování papíru. Pak budou následovat aritmetická prostředí autobus (3/10), krokování a schody (5/10) a dále Základy Hejného vyučovací metody (4/10), slovní úlohy, gradované úlohy a hodnocení (6/10), parkety a barevné trojice (7/10), pavučiny a hadi (8/10), součtové trojúhelníky a výstaviště (9/10), celková koncepce 1. ročníku (10/10).
Uchazeči se mohou přihlásit do celého cyklu, nebo i do jednotlivých dílů, pokud již semináře na dané téma absolvovali.
Přečíst celou anotaci akreditovaného seminářeCena se skládá z:
Ubytování: nezajišťujemeStorno podmínky naleznete zde