LETNÍ ŠKOLA S METODOU HEJNÉHO NA 1. STUPNI ZŠ PRO ZAČÁTEČNÍKY

1. st. ZŠ - začátečníci

Hodinová dotace: 24 x 45min

seznam účastníků

Přihlásit se na kurz

DATUM A MÍSTO

1. 7. 2016, 09:00 - 13:00
FZŠ a MŠ Barrandov II, V Remízku 7/919, Praha 5 – Hlubočepy
další termíny

LEKTOŘI

PaedDr. Iva Dvořáková
Mgr. Valerie Fukárková
PhDr. Sandra Simerská (Holáková)
Mgr. Iva Kolandová
Mgr. Marcela Mittnerová
Mgr. Ing. Tatiana Mutinová
Mgr. Jitka Vokšická

CENA PRO JEDNOTLIVCE

3 300 Kč (vč. 0 % DPH)

Na tento seminář se již není možné přihlásit (přihlašování ukončeno)
Storno podmínky

AKREDITACE

Seminář je akreditován MŠMT ČR v systému DVPP v rámci programu "Letní škola s metodou Hejného na 1. stupni ZŠ pro začátečníky" pod č.j.:
MSMT- 10569/2014-1-268


Účastník si vybere celkem 10 dílen: 5 z nabídky A, 1 z nabídky B, 2 z nabídky C, 1 z nabídky D a 1 za nabídky E.

Program bude sestaven tak, aby maximálně vyhověl požadavkům. Organizátoři si vyhrazují právo některou dílnu neotevřít pro malý počet účastníků. 

A. Dílny zaměřené na obsah (prostředí): 

Účastník si zapíše 5 dílen z této nabídky - dílny, kde není uvedeno I, jsou ty, které ještě na LŠ nebyly nabízeny vůbec, nebo pouze okrajově na jedné LŠ.

U všech dílen se předpokládá, že účastník je úplný začátečník, popřípadě má jen  1 - 2leté zkušenosti s výukou daného prostředí, ale není si jist. Ve všech dílnách se účastník seznámí s tím, jak dané prostředí zavést, jaký je jeho didaktický cíl a jaké přináší úskalí. 

1) Krokování I.: Předpokládá se, že účastník je úplný začátečník a má minimální zkušenosti s prostředím, např. jen s výukou v 1. ročník. Cíl: Účastník porozumí významu obou prostředí (Krokování a Schody) pro budování představ o čísle (i záporném), pozná strategie řešení jednoduchých rovnic i složitějších soustav dvou rovnic, řeší úlohy z oblasti kombinatoriky a pravděpodobnosti a tvoří série gradovaných úloh jak pro rychlé, tak pro pomalé žáky. 

2) Děda Lesoň I.: Předpokládá se, že účastník je úplný začátečník a má minimální zkušenosti s prostředím, např. jen s výukou v 1. ročníku. Cíl: Účastník porozumí významu.

3) Autobus I: Předpokládá se, že účastník je úplný začátečník a má minimální zkušenosti s prostředím, napři jen s výukou v 1. ročníku. Cíl: Účastník porozumí významu.

4) 2D geometrie na čtverečkovaném papíru

5) Pavučiny I

6) Sousedé

7) Krychlové stavby a krychlová tělesa I

8) Sítě krychle a jiných těles, propojení 2D a 3D geometrie

9) Součtové trojúhelníky I

10) Hadi

11) Dřívka

B. Dílny zaměřené metodu výuky

Účastník zapíše 1 dílnu z této nabídky.

1) analýza videa: Účastník pozná roli učitele jako průvodce vzdělání dětí, s možnostmi ovlivňovat i osobnostně sociální rozvoj žáků. Účastníci posoudí, které principy vyučování v duchu Hejného metody lze na videozáznamu pozorovat a které jsou klíčové pro efektivní výuku.

2) analýza žákovských řešení: Účastník bude posuzovat žákovská písemná řešení, odhalovat efektivní způsob reakce na žáka – autora jistého řešení úlohy, tvořit gradované úlohy navazující na danou úlohu. Účastník může též donést nějaká zajímavá řešení svých žáků.

C. Dílny zaměřené na koncepci jednotlivých ročníků

Účastník si zapíše 2 dílny z této nabídky.

Budou probíhat dvě dílny ke každému ročníku, které na sebe obsahově navazují. Není ale problém, když si účastník zapíše každou dílnu do jiného ročníku.

Pokud se účastník nezapíše na ročníky, může volit 2 dílny z nabídky volitelných dílen.

Koncepce 1., 2., 3., 4., 5. ročníku.

D. Dílny zaměřené na průřezová témata

Účastník si zapíše 1 dílnu z této nabídky.

1) Rovnice: Předpoklad: účastník zná na základní úrovni prostředí Děda Lesoň, Hadi, Krokování, Pavučiny. Cíl: účastník pozná souvislost několika prostředí včetně geometrických, které připravují žáky na řešení rovnic.

2) Zlomky: Cíl: účastník pozná, jak připravovat kvalitní žákovo porozumění zlomkům. Bude sám řešit úlohy a diskutovat o řešitelských strategiích žáků.

3) Slovní úlohy: Cíl: účastník pozná, jak připravovat kvalitní žákovo porozumění zlomkům. Bude sám řešit úlohy a diskutovat o řešitelských strategiích žáků.

4) Operace - především násobení a dělení: Cíl: účastník pozná, jak připravovat a poznat kvalitní žákovo porozumění operaci násobení a dělení. Bude sám řešit úlohy a diskutovat o řešitelských strategiích žáků.

E. Volitelné

Účastník zapíše 1 dílnu z této nabídky.

1) Biland

2) Grafy – linky, cyklotrasy

3) Šipkové grafy

4) Násobilkové čtverce

5) Ciferníková aritmetika

6) Barevné trojice

7) Dřívka

8) Parkety

9) Překládání papíru – origami, tangramy

10) Tělesa, sítě těles

11) Osová a středová souměrnost

12) Sčítací tabulka

13) Kombinatorika a pravděpodobnost

14) Výstaviště

15) Rytmus 

Přečíst celou anotaci akreditovaného semináře

Cena se skládá z:

Ubytování: nezajišťujeme
Storno podmínky naleznete zde