Obsah - přehled témat výuky a jejich anotace včetně dílčí hodinové dotace:
Intenzívní kurz je určen pro učitele, kteří začínají nebo chtějí začít učit matematiku Hejného metodou nebo uvažují o využití některých prostředí ve své výuce. V průběhu řady diskusí budou mít účastníci možnost získat odpovědi na otázky, které je v souvislosti se zavedením netradičního pojetí do jejich vlastní výuky trápí. Vše bude ilustrováno na konkrétních příkladech.
Semináře a z velké části pracovní dílny i plenární přednášky budou zaměřeny na následující myšlenky: Východiska Hejného metody, stanovené zásady, koncepce učebnic, matematická prostředí, rozvoj tvořivosti a intelektu žáka, rozvoj číselných představ, rozvoj porozumění geometrickým pojmům, změna role učitele, aktivita „ročníky“ - co může učitel očekávat v konkrétním ročníku 1. stupně ZŠ. Každé z probíraných prostředí lze zařadit do výuky bez ohledu na učební materiály, se kterými učitel se žáky pracuje. Pozornost bude také věnována tvorbě diagnostických úloh.
Účastníci se dále seznámí
- s principy a cíli nové koncepce, s rolí učitele i rolí žáka při výuce matematice,
- podrobně s učebnicemi pro 1. stupeň ZŠ
- s poznávacím procesem žáka a mechanizmem budování představ a pojmů v matematice a s postupy, které vedou k rozvoji rozumových i osobnostních schopností žáka.
Cena se skládá z:
Ubytování: nezajišťujemeStorno podmínky naleznete zde