LETNÍ ŠKOLA S METODOU HEJNÉHO NA 1. STUPNI ZŠ PRO POKROČILÉ

1. st. ZŠ - pokročilí

Hodinová dotace: 24 x 45min

seznam účastníků

Přihlásit se na kurz

DATUM A MÍSTO

30. 7. 2016, 10:00 - 14:00
ZŠ Brno, Horácké nám. 13, Brno - Řečkovice
další termíny

LEKTOŘI

Mgr. Jarka Kloboučková
PhDr. Jana Slezáková Ph.D.
Miroslava Konrádová (SK)

CENA PRO JEDNOTLIVCE

3 300 Kč (vč. 0 % DPH)

Na tento seminář se již není možné přihlásit (přihlašování ukončeno)
Storno podmínky

AKREDITACE

Seminář je akreditován MŠMT ČR v systému DVPP v rámci programu "Letní škola s metodou Hejného na 1. stupni ZŠ pro pokročilé " pod č.j.:
MSMT- 10569/2014-1-268


Účastník si vybere celkem 10 dílen: 4 z nabídky A, 2 z nabídky B, 2 z nabídky C, 1 z nabídky D a 1 za nabídky E.

Program bude sestaven tak, aby maximálně vyhověl požadavkům. Organizátoři si vyhrazují právo některou dílnu neotevřít pro malý počet účastníků. 

A. Dílny zaměřené na obsah (prostředí): 

Účastník si zapíše 4 dílny z této nabídky - dílny, kde není uvedeno II, jsou ty, které ještě na LŠ nebyly nabízeny vůbec, nebo pouze okrajově na jedné LŠ.

1) Vstup do operací se zápornými čísly, rovnic - Krokování II.:  Předpoklad: účastník absolvoval základní kurz o Krokování a Schodech (Krokování I), má dvouleté zkušenosti v 1. -3. ročníku, rozumí didaktickým cílům úloh z obou prostředí do úrovně 3. roč. a umí je řešit. Cíl: Účastník si prohloubí porozumění významu obou prostředí (Krokování a Schody) pro budování představ o záporném čísle a operací se zápornými čísly, strategií řešení jednoduchých rovnic i složitějších soustav dvou rovnic, řeší úlohy z oblasti kombinatoriky a pravděpodobnosti a tvoří série gradovaných úloh jak pro rychlé, tak pro pomalé žáky. 

2) Rovnice a Děda Lesoň II.: Předpoklad: účastník absolvoval základní kurz o Dědovi Lesoňovi, účastník má aspoň roční zkušenost s výukou ve 2. - 3. ročníku, rozumí didaktickým cílům úloh do úrovně 3. ročníku a umí je řešit – až po rovnice s jedním typem masky. 
Cíl: Účastník si prohloubí porozumění prostředí, naučí se řešit dvojice úloh se dvěma různými typy masek + soustavy rovnic, převádět na číselné rovnice a propojovat s dalšími prostředími. Seznámí se s různými řešitelskými strategiemi, řeší úlohy z oblasti kombinatoriky a tvoří série gradovaných úloh jak pro rychlé, tak pro pomalé žáky.

3) Autobus II: Předpoklad: účastník absolvoval základní kurz o Autobusu, účastník má aspoň roční zkušenost s výukou v 1. - 2. ročníku, rozumí didaktickým cílům úloh do úrovně 2. ročníku a umí je řešit. Cíl: Účastník řeší složitější úlohy s muži a ženami, úlohy s více řešeními, řeší úlohy s podmínkami, tvoří gradované úlohy pro žáky slabší i silnější, tvoří harmonogram jízdy a z harmonogramu tabulku.

4) 2D geometrie - čtverečkovaný papír: Předpoklad: účastník zná prostředí geoboardu. 
Cíl: účastník vytvoří vhodný jazyk na zápis mřížového obrazce, naučí se mnoho konstrukcí a naučí se hledat obsah a obvod geometrických obrazců, odhalí nové vazby.

5) Pavučiny II: Předpoklad: účastník absolvoval základní kurz o Pavučinách, účastník má aspoň roční zkušenost s výukou v 1. - 3. ročníku, rozumí didaktickým cílům úloh do úrovně 2. ročníku a umí je řešit. Cíl: Účastník řeší složitější úlohy na úrovni 4. – 5. ročníku a pozná matematické myšlenky, které toto prostředí přináší, jako aritmetické posloupnosti a součet aritmetické řady. Seznámí se s různými řešitelskými strategiemi a tvoří obtížnostně odstupňované úlohy.

6) Sousedé: Cíl: Účastník se seznámí s prostředím, jeho didaktickým potenciálem, řeší úlohy a tvoří gradované série úloh.

7) 3D geometrie - Krychlové stavby a krychlová tělesa II:  Předpoklad: účastník absolvoval základní kurz o Krychlových stavbách, umí pracovat s plánem stavby. Cíl: Účastník se seznámí s dalšími jazyky pro záznam stavby, s konstrukcí a s projekcí do tří rovin, řeší úlohy o představě krychlové stavby a o překlápění.

8) Rozvoj prostorové představivosti - Sítě krychle: Cíl: Účastník se seznámí s prostředím, jeho didaktickým potenciálem, řeší úlohy, poznává různé žákovské strategie a tvoří gradované série úloh.

9) Součtové trojúhelníky II: Předpoklad: účastník zná toto prostředí na uživatelské úrovni, tj. umí řešit trojúhelníky i s podmínkou a rozumí didaktickým cílům prostředí do úrovně 3. ročníku. Cíl: Účastník doplní poznatky o prostředí a naučí se metodu, jak odhalovat vazby a jak dojít k algebraicky vyjádřeným vztahům. 

10) Rodina: Cíl: Účastník se seznámí s prostředím, jeho didaktickým potenciálem, řeší úlohy a tvoří gradované série úloh.

11) Tabulka 100: Cíl: Účastník se seznámí s prostředím, jeho didaktickým potenciálem, řeší úlohy a tvoří gradované série úloh.

B. Dílny zaměřené metodu výuky

Účastník si zapíše 2 dílny z této nabídky.

1) analýza videa: Účastník pozná roli učitele jako průvodce vzdělání dětí, s možnostmi ovlivňovat i osobnostně sociální rozvoj žáků. Účastníci posoudí, které principy vyučování v duchu Hejného metody lze na videozáznamu pozorovat a které jsou klíčové pro efektivní výuku.

2) analýza žákovských řešení: Účastník bude posuzovat žákovská písemná řešení, odhalovat efektivní způsob reakce na žáka – autora jistého řešení úlohy, tvořit gradované úlohy navazující na danou úlohu. Účastník může též donést nějaká zajímavá řešení svých žáků.

3) tvorba gradovaných úloh: Účastník se připraví na tvorbu gradovaných testů a bude tvořit sady gradovaných úloh například do testu pro celou třídu.

C. Dílny zaměřené na koncepci jednotlivých ročníků

Účastník si zapíše 2 dílny z této nabídky.

Budou probíhat dvě dílny ke každému ročníku, které na sebe obsahově navazují. Není ale problém, když si účastník zapíše každou dílnu do jiného ročníku.

Pokud se účastník nezapíše na ročníky, může volit 2 dílny z nabídky volitelných dílen

Koncepce 1., 2., 3., 4., 5. ročníku.

D. Dílny zaměřené na průřezová témata

Účastník si zapíše 1 dílnu z této nabídky.

1) Rovnice: Předpoklad: účastník zná na základní úrovni prostředí Děda Lesoň, Hadi, Krokování, Pavučiny. Cíl: účastník pozná souvislost několika prostředí včetně geometrických, které připravují žáky na řešení rovnic.

2) Zlomky: Cíl: účastník pozná, jak připravovat kvalitní žákovo porozumění zlomkům. Bude sám řešit úlohy a diskutovat o řešitelských strategiích žáků.

3) Slovní úlohy: Cíl: účastník pozná, jak připravovat kvalitní žákovo porozumění zlomkům. Bude sám řešit úlohy a diskutovat o řešitelských strategiích žáků.

4) Operace - především násobení a dělení: Cíl: účastník pozná, jak připravovat a poznat kvalitní žákovo porozumění operaci násobení a dělení. Bude sám řešit úlohy a diskutovat o řešitelských strategiích žáků.

E. Volitelné

Účastník zapíše 1 dílnu z této nabídky.

1) Biland

2) Grafy – linky, cyklotrasy

3) Šipkové grafy

4) Násobilkové čtverce

5) Ciferníková aritmetika

6) Barevné trojice

7) Dřívka

8) Parkety

9) Překládání papíru – origami, tangramy

10) Tělesa, sítě těles,

11) Osová a středová souměrnost

12) Sčítací tabulka

13) Kombinatorika a pravděpodobnost

14) Výstaviště

15) Rytmus

Přečíst celou anotaci akreditovaného semináře

Cena se skládá z:

Ubytování: nezajišťujeme
Storno podmínky naleznete zde