Účastník si vybere celkem 8 dílen: 5 z nabídky A, 2 z nabídky B a 1 z nabídky C.
Program bude sestaven tak, aby maximálně vyhověl požadavkům. Organizátoři si vyhrazují právo některou dílnu neotevřít pro malý počet účastníků.
A. Dílny zaměřené na obsah (prostředí)
Účastník si zapíše 5 dílen z této nabídky - dílny, kde není uvedeno II, jsou ty, které ještě na LŠ nebyly nabízeny vůbec, nebo pouze okrajově na jedné LŠ.
Cíl: Účastník si prohloubí porozumění významu prostředí, řeší náročnější úlohy, zamýšlí se nad řešitelskými strategiemi a tvoří série gradovaných úloh. Účastníci dílny budou předem vyzváni, aby přivezli do dílen své vlastní materiály odzkoušené s dětmi.
1) Krokování II
2) Schody II
3) Autobus II
4) Děda Lesoň II
5) Krychlové stavby II
6) Dřívka II
7) Skládání a vystřihování z papíru II
8) Parkety II
9) Rodina II
10) Strukturální prostředí
11) Bludiště a cyklotrasy
B. Dílny zaměřené na metodu výuky
Účastník si zapíše 2 dílny z této nabídky - dílny, kde není uvedeno II, jsou ty, které ještě na LŠ nebyly nabízeny vůbec, nebo pouze okrajově na jedné LŠ.
1) Analýza videa II: Účastník pozná roli učitele jako průvodce vzdělávání dětí, s možnostmi ovlivňovat i osobnostně sociální rozvoj dětí. Účastníci posoudí, které principy vyučování v duchu Hejného metody lze na videozáznamu pozorovat a které jsou klíčové pro efektivní výuku. Účastník – dobrovolník přiveze své video.
2) Analýza dětských řešení II: Účastník bude posuzovat dětská řešení (např. kresby v pracovních listech), odhalovat efektivní způsob reakce na dítě – autora jistého řešení výzvy/úlohy, tvořit gradované výzvy/úlohy navazující na danou výzvu/úlohu. Účastník – dobrovolník přiveze své pracovní listy s dětskými řešeními.
3) Tvorba vlastních úloh: 1. Účastníci navrhnou ve skupině úlohu/hru a popíší její didaktický cíl. 2. Druhá skupina úlohu/hru experimentálně na sobě ověří a poté reflektuje svoji činnost všem skupinám. 3. Autorská skupina zhodnotí naplnění didaktického cíle.
4) Učebnice pro 1. ročník: Účastník se seznámí se současnými učebnicemi pro 1. ročník. Porovná schopnosti dítěte předškoláka s tím, co se od dítěte vyžaduje v 1. ročníku ZŠ.
C. Dílny zaměřené na průřezová témata
Účastník si zapíše 1 dílnu z této nabídky.
1) Rytmus a pravidelnost: Účastník je vyzván hledat nejen ve všech prostředích, ale i mimo ně výzvy/úlohy, kde se dítě setkává s rytmem a pravidelností.
2) Zlomky: Účastník se seznámí s příklady situací (později se jedná o modely), kde dítě poznává zlomky. (Dělení koláčů, čokolády, lentilek, …). Účastník bude vyzván tvořit další situace vhodné pro rozvoj zlomků.
3) Slovní úlohy: Účastník se seznámí s vhodnými slovními situacemi pro děti předškolního věku. Dále bude vyzván další slovní situace tvořit (nejen slovně, ale i obrázky).
Přečíst celou anotaci akreditovaného seminářeCena se skládá z:
Ubytování: nezajišťujemeStorno podmínky naleznete zde