LETNÍ ŠKOLA S METODOU HEJNÉHO V PŘEDMATEMATICKÉ VÝCHOVĚ

MŠ - pokročilí

Hodinová dotace: 21 x 45min

seznam účastníků

Přihlásit se na kurz

DATUM A MÍSTO

30. 7. 2016, 10:00 - 14:00
ZŠ Brno, Horácké nám. 13, Brno - Řečkovice
další termíny

LEKTOŘI

PhDr. Jana Slezáková Ph.D.

CENA PRO JEDNOTLIVCE

3 300 Kč (vč. 0 % DPH)

Na tento seminář se již není možné přihlásit (přihlašování ukončeno)
Storno podmínky

AKREDITACE

Seminář je akreditován MŠMT ČR v systému DVPP v rámci programu "Letní škola s metodou Hejného v předmatematické výchově " pod č.j.:
MSMT- 10569/2014-1-268


Účastník si vybere celkem 8 dílen: 5 z nabídky A, 2 z nabídky B a 1 z nabídky C.

Program bude sestaven tak, aby maximálně vyhověl požadavkům. Organizátoři si vyhrazují právo některou dílnu neotevřít pro malý počet účastníků. 

A. Dílny zaměřené na obsah (prostředí)

Účastník si zapíše 5 dílen z této nabídky - dílny, kde není uvedeno II, jsou ty, které ještě na LŠ nebyly nabízeny vůbec, nebo pouze okrajově na jedné LŠ.

Cíl: Účastník si prohloubí porozumění významu prostředí, řeší náročnější úlohy, zamýšlí se nad řešitelskými strategiemi a tvoří série gradovaných úloh. Účastníci dílny budou předem vyzváni, aby přivezli do dílen své vlastní materiály odzkoušené s dětmi.

1) Krokování II

2) Schody II

3) Autobus II

4) Děda Lesoň II

5) Krychlové stavby II

6) Dřívka II

7) Skládání a vystřihování z papíru II

8) Parkety II

9) Rodina II

10) Strukturální prostředí

11) Bludiště a cyklotrasy

B. Dílny zaměřené na metodu výuky

Účastník si zapíše 2 dílny z této nabídky - dílny, kde není uvedeno II, jsou ty, které ještě na LŠ nebyly nabízeny vůbec, nebo pouze okrajově na jedné LŠ.

1) Analýza videa II: Účastník pozná roli učitele jako průvodce vzdělávání dětí, s možnostmi ovlivňovat i osobnostně sociální rozvoj dětí. Účastníci posoudí, které principy vyučování v duchu Hejného metody lze na videozáznamu pozorovat a které jsou klíčové pro efektivní výuku. Účastník – dobrovolník přiveze své video.

2) Analýza dětských řešení II: Účastník bude posuzovat dětská řešení (např. kresby v pracovních listech), odhalovat efektivní způsob reakce na dítě – autora jistého řešení výzvy/úlohy, tvořit gradované výzvy/úlohy navazující na danou výzvu/úlohu. Účastník – dobrovolník přiveze své pracovní listy s dětskými řešeními.

3) Tvorba vlastních úloh: 1. Účastníci navrhnou ve skupině úlohu/hru a popíší její didaktický cíl. 2. Druhá skupina úlohu/hru experimentálně na sobě ověří a poté reflektuje svoji činnost všem skupinám. 3. Autorská skupina zhodnotí naplnění didaktického cíle.

4) Učebnice pro 1. ročník: Účastník se seznámí se současnými učebnicemi pro 1. ročník. Porovná schopnosti dítěte předškoláka s tím, co se od dítěte vyžaduje v 1. ročníku ZŠ.

C. Dílny zaměřené na průřezová témata

Účastník si zapíše 1 dílnu z této nabídky.

1) Rytmus a pravidelnost: Účastník je vyzván hledat nejen ve všech prostředích, ale i mimo ně výzvy/úlohy, kde se dítě setkává s rytmem a pravidelností.

2) Zlomky: Účastník se seznámí s příklady situací (později se jedná o modely), kde dítě poznává zlomky. (Dělení koláčů, čokolády, lentilek, …). Účastník bude vyzván tvořit další situace vhodné pro rozvoj zlomků.

3) Slovní úlohy: Účastník se seznámí s vhodnými slovními situacemi pro děti předškolního věku. Dále bude vyzván další slovní situace tvořit (nejen slovně, ale i obrázky).

Přečíst celou anotaci akreditovaného semináře

Cena se skládá z:

Ubytování: nezajišťujeme
Storno podmínky naleznete zde