Seminář je součástí seriálu seminářů pro učitele 1. stupně, především pro učitele 3. ročníku - celková koncepce seriálu.
Cílová skupina:
- Současní vyučující ve 3. ročníku ZŠ, kteří budou učit matematiku Hejného metodou, mají alespoň jeden rok zkušenosti s výukou matematiky a ideálně vedli děti v 1. a 2. ročníku.
- Budoucí učitelé 3. ročníku, kteří budou učit matematiku Hejného metodou v následujícím školním roce a chtějí se podrobně připravit na výuku.
- Asistenti učitele i žáka ve 3. třídě, kde je matematika vyučována Hejného metodou.
- Ostatní zájemci o Hejného metodou vyučování matematice na 1. stupni ZŠ
Předpokládá se, že účastník má základní znalosti prosředí z 1. a 2. ročníku.
Učitelova dobrá znalost vyučovací metody Hejného je dobrou zárukou efektivní výuky. Seminář nabízí hlubší proniknutí do vyučování orientovaného na budování schémat, neboli Hejného vyučovací metody, do koncepce nových učebnic, i koncepce vzdělávání v matematice, kterou rozpracoval profesor Hejný a kol. Účastníci semináře hlouběji proniknou do úloh ve vybraných aritmetických nebo geometrických prostředích. Prostřednictvím řešení úloh se aktivně seznámí s poznávacím procesem žáka v matematice a mechanizmem budování představ a pojmů. Budou objevovat prolínání různých výukových prostředí a schémat jednotlivých pojmů, vztahy, budou v roli žáků objevovat matematické modely a jazyky v různých prostředích. Seminář bude dialogický a jeho část bude věnovaná sdílení zkušeností i problémů, s kterými se účastníci potkávají v běžné praxi.
Předpokládá se, že účastník má již alespoň roční zkušenost s výukou Hejného metodou a má základní znalost o prostředí či tématu, které je náplní semináře.
Doporučujeme navštívit další části seriálu seminářů: Aritmetika v Hejného metodě pro 3. ročník ZŠ od 13/11/2017 a Geometrie v Hejného metodě pro 3. ročník ZŠ od 20/11/2017.
Cena se skládá z:
Ubytování: nezajišťujemeStorno podmínky naleznete zde