Seriál samostatných seminářů pro učitele 1. stupně, především pro učitele 2. ročníku - díl 3/11
Cílová skupina: Předpokládá se, že účastník má základní znalosti většiny prostředí z 1. ročníku.
a) Budoucí učitelé 2. ročníku, kteří budou učit matematiku Hejného metodou v následujícím školním roce a chtějí se podrobně připravit na výuku.
b) Současní vyučující ve 2. ročníku ZŠ, kteří učí Hejného metodou, mají alespoň jeden rok zkušenosti s výukou matematiky a v ideálním případě vedli děti v 1. ročníku Hejného metodou.
c) Asistenti učitele i žáka ve 2. třídě, kde je matematika vyučována Hejného metodou.
d) Ostatní pedagogičtí pracovníci - zájemci o Hejného metodou vyučování matematice na 1. stupni ZŠ.
Anotace
Nejvíce se naučíme, když nevíme, že se učíme, když nás baví objevovat, poznávat nové skutečnosti, když máme úspěch, když si ceníme sami sebe a když nás ocení i naše okolí. Jak tuto životní filozofii zakomponovat do výuky matematiky v 2. ročníku základní školy? Odpověď na tuto otázku není jednoduchá, ale plně vystihuje filozofii Hejného metody při výuce matematiky. V semináři se účastníci seznámí se zásadami a principy Hejného metody a pochopí odlišnou roli učitele a žáka v konstruktivisticky vedené výuce. Všechny aktivity budou demonstrovány na propedeutice malé násobilky ve 2. ročníku, budeme se zabývat také geometrickým prostředím Parkety.
Seminář bude členěn do několika etap:
A. Aktivní seznámení účastníků s principy Hejného vyučovací metody, role učitele ve výuce násobilky, její zavedení.
B. Rozšíření zkušeností s prostředím Parkety, se kterým se žáci seznámili v 1. ročníku. Specifika uvedeného pro 2. ročník, jejich využití ve výuce, tvorba skupin a organizace skupinové práce jako dovednost, kterou si účastníci budou moci vyzkoušet.
C. Práce s odbornými pojmy, shodnost přímá a nepřímá, evidence tabulkou a čtení tabulky (propedeutika algebry)
D. Bude ukázána provázanost výuky daných témat na RVP, dále podrobné výstupy pro jednotlivé aktivity, příprava výuky na další období.
E. Dotazy a zkušenosti účastníků, hodnocení žáků ve vazbě na principy Hejného metody.
Dále doporučujeme navštívit 7. 11. 2016: 4/11 Matematická prostředí v metodě Hejného – Geoboard a Čtvercová síť, Krokování a schody, náhoda ve 2. ročníku.
Přečíst celou anotaci akreditovaného seminářeCena se skládá z:
Ubytování: nezajišťujemeStorno podmínky naleznete zde