Jedná se o praktický seminář, kde učitelé uvidí realizaci vyučování matematiky vedené Hejného metodou. Znát neznamená odříkávat, ale především rozumět. Tedy nabývat různorodé zkušenosti a ty účinně organizovat do mentálních schémat.
A. Sledování vyučování vedeného Hejného metodou v přirozeném prostředí a kolektivu třídy. Učitelé uvidí, jak žáci hledají, nacházejí zákonitosti a podle svých individuálních schopností uchopují a řeší matematické problémy. Nepřebírají hotové poznatky, ale sami si je vlastní aktivitou konstruují a dotvářejí a rozvíjejí v třídní diskusi. Učitel dává přiměřeně náročné úlohy pro různé úrovně žáků a organizuje třídní diskuzi k problému.
B. Analýza sledovaného vyučování a diskuse nad praktickými problémy, které během vyučování nastaly, popřípadě mohou nastat.
C. Diskuse nad klíčovými prvky metody – tvorba schémat a rozvoj porozumění matematice a komunikace prostřednictvím řešení úloh z některých matematických prostředí.