OTEVŘENÁ HODINA VEDENÁ HEJNÉHO METODOU - 2014

Jedná se o praktický seminář, kde učitelé uvidí realizaci vyučování matematiky vedené Hejného metodou. Znát neznamená odříkávat, ale především rozumět. Tedy nabývat různorodé zkušenosti a ty účinně organizovat do mentálních schémat.

A. Sledování vyučování vedeného Hejného metodou v přirozeném prostředí a kolektivu třídy. Učitelé uvidí, jak žáci hledají, nacházejí zákonitosti a podle svých individuálních schopností uchopují a řeší matematické problémy. Nepřebírají hotové poznatky, ale sami si je vlastní aktivitou konstruují a dotvářejí a rozvíjejí v třídní diskusi. Učitel dává přiměřeně náročné úlohy pro různé úrovně žáků a organizuje třídní diskuzi k problému.

B. Analýza sledovaného vyučování a diskuse nad praktickými problémy, které během vyučování nastaly, popřípadě mohou nastat.

C. Diskuse nad klíčovými prvky metody – tvorba schémat a rozvoj porozumění matematice a komunikace prostřednictvím řešení úloh z některých matematických prostředí. 

KOMU JE URČENO

Učitelé matematiky 1. st. ZŠ, 2. st. ZŠ, inspektoři, asistenti pedagogů.

VZDĚLÁVACÍ CÍL

Učitelé získají nové podněty pro výuku matematiky na prvním i druhém stupni základních škol a víceletých gymnáziích. Seminář seznámí učitele s postupy, které vedou k rozvoji rozumových i osobnostních schopností žáka. Budou mít možnost shlédnout vyučování vedené v duchu VOBS (vyučování orientovaném na budování schémat) a následně o ní diskutovat. 

Číslo akreditace DVPP

1368/2016-1-56

LEKTOŘI

Držitel certifikátu vydaného prof. Hejným

HODINOVÁ DOTACE

4 x 45min

POČET ÚČASTNÍKŮ

6-12

FORMA

Praktický seminář