ŠKOLA HEJNÉHO METODY NA 2. STUPNI ZŠ I

2. stupeň ZŠ - pokročilí a velmi pokročilí

Hodinová dotace: 32 x 45 min.

seznam účastníků

Přihlásit se na kurz

DATUM A MÍSTO

7. 8. 2017, 09:00 - 14:00
Konferenční hotel Luna, Kouty 77, Ledeč nad Sázavou
další termíny

LEKTOŘI

Mgr. Hana Kubová
Mgr. Václav Strnad
Mgr. Milena Zapletalová
Mgr. Jana Hanušová Ph. D.

CENA PRO JEDNOTLIVCE

8 100 Kč (vč. 0 % DPH)

Na tento seminář se již není možné přihlásit (přihlašování ukončeno)
Storno podmínky

AKREDITACE

Seminář je akreditován MŠMT ČR v systému DVPP v rámci programu "Škola Hejného metody na 2. stupni ZŠ I" pod č.j.:
MSMT- 34401/2019-2-1021


Odborní garanti:
RNDr. Renáta Zemanová, Ph.D. a Mgr. Jana Hanušová, Ph.D.  

Skupina bude rozdělená dle výběru účastníků na pokročilí
(Program C) a velmi pokročilí (Program D)

Program C – pokročilí  

 Účastníci: pokročilí, tj. účastníci mají nějaké zkušenosti s výukou Hejného metodou nebo absolvovali některé vzdělávací aktivity týkající se Hejného metody, takže již hlouběji pronikli do cílů jednotlivých prostředí a jejich propojení. 

Obsah:

-diferenciace výuky (jak pomáhat slabším žákům a jak rozvíjet ty zdatnější),

-porozumění podstatě budování představ o matematických pojmech (budování mentálních schémat matematických pojmů),

-hluboký prožitek role žáka i role učitele pro porozumění principům metody tak, aby výuka Hejného metodou byla efektivní.

Získané způsobilosti: Po absolvování programu získá účastník hlubší vhled do cílů a širších souvislostí jednotlivých prostředí.

Program D - velmi pokročilí

Účastníci: velmi pokročilí, tj. účastníci, kteří již absolvovali semináře na většinu základních prostředí, učí podle metody a chtějí se seznámit s dalšími prostředími a hlouběji proniknout do tvorby gradovaných úloh, seznámit se s analýzou žákovských řešení, apod.

 Obsah:

· mechanizmus poznávacího procesu v matematice a jeho využití při tvorbě gradovaných úloh v různých prostředích jak pro výuku, tak pro diagnostiku,

· význam prostředí pro budování schémat matematických pojmů v hlavě žáka,

· limity a úskalí jednotlivých prostředí,

· přesahy látky v jednotlivých prostředích na SŠ, případně i směrem dolů na 1. stupeň a na MŠ,

· možnosti práce s žákovskými písemnými řešeními úloh,

· metody řešení úloh,

· účinnost různých postupů v jednotlivých prostředích,

· osobnostně sociální rozvoj žáků prostřednictvím analýz videozáznamů vyučovacích hodin.

Získané způsobilosti: Po absolvování programu získá účastník hluboký vhled do cílů a širších souvislostí jednotlivých prostředí a širší didaktické dovednosti ve vztahu k osobnostnímu rozvoji žáka i učitele.

Účastníci se s obsahem seznámí v rámci základních prostředí, didaktických a průřezových témat. Podle zájmu jim bude nabídnuto několik dalších témat k jejich volbě. 

Základní prostředí: 

C. Krokování+Schody II, Součinové čtverce, Šipkové grafy, Zlomky II, Obsah, Mříž II, Algebraické výrazy I., Dělitelnost, Procenta

D. Geometrické konstrukce, Pavučiny II, Objem – Cavalieriho princip,

Mocniny, Množiny bodů dané vlastnosti, Algebraické výrazy II,

Pythagorova věta, Kombinatorika a pravděpodobnost, Úhly Průřezová témata: např. Rovnice, Jazyk písmen, Závislosti– funkce.

Didaktická témata: např. Základní principy metody, Role učitele, Osobnostní rozvoj žáka, Gradované testy a hodnocení, Rozbor videa, analýza žákovského řešení.

Volitelná témata: např. Algebrogramy, Osová a středová souměrnost, Autobus,

Origami (překládaný papír), Vlastnosti trojúhelníku, Dělitelnost, Sítě těles, Tabulka 100 a objevování zákonitostí, Geometrické konstrukce, Sousedé, Shodnost trojúhelníků, Thaletova věta.

 Forma: 

-tvůrčí dílny založené na osobním prožitku a zkušenosti, reflexi, komentářích a diskuzi,

-neformální diskuze a sdílení.

Detailní program

Rozdělení účastníků podle programu.

Rozdělení účastníků do povinně volitelných dílen.

 

Přečíst celou anotaci akreditovaného semináře

Cena se skládá z:

Ubytování: nezajišťujeme
Storno podmínky naleznete zde

Tento druh semináře nenabízíme na školách.