Odborný garant: doc. RNDr. Darina Jirotková, PhD.
Program - 1. stupeň ZŠ – pokročilí
Účastníci: pokročilí, tj. účastníci mají nějaké zkušenosti s výukou Hejného metodou nebo absolvovali některé vzdělávací aktivity týkající se Hejného metody, takže již hlouběji pronikli do cílů jednotlivých prostředí a jejich propojení.
Obsah:
- diferenciace výuky (jak pomáhat slabším žákům a jak rozvíjet ty zdatnější),
- porozumění podstatě budování představ o matematických pojmech (budování mentálních schémat matematických pojmů),
- hluboký prožitek role žáka i role učitele pro porozumění principům metody tak, aby výuka Hejného metodou byla efektivní.
Získané způsobilosti: Po absolvování programu získá účastník hlubší vhled do cílů a širších souvislostí jednotlivých prostředí.
Účastníci se s obsahem seznámí v rámci základních prostředí, didaktických a průřezových témat. Podle zájmu jim bude nabídnuto několik dalších témat k jejich volbě.
Základní prostředí:
A. Krokování+Schody I, Autobus I, Děda Lesoň I, Pavučiny, Hadi, Dřívka, Krychlové stavby, Sčítací trojúhelníky, Parkety
B. Krokování+Schody II, Autobus II, Děda Lesoň II, Součinové čtverce,
Rodina, Oblékáme krychli, Geoboard+Čtvercová mříž
Průřezová témata: např. Rovnice, Jazyk písmen, Závislosti – funkce.
Didaktická témata: např. Základní principy metody, Role učitele, Osobnostní rozvoj žáka, Gradované testy a hodnocení, Rozbor videa, analýza žákovského řešení.
Volitelná témata: např. Algebrogramy, Osová a středová souměrnost, Autobus,
Origami (překládaný papír), Vlastnosti trojúhelníku, Dělitelnost, Sítě těles, Tabulka 100 a objevování zákonitostí, Geometrické konstrukce, Sousedé, Shodnost trojúhelníků, Thaletova věta.
Forma:
-tvůrčí dílny založené na osobním prožitku a zkušenosti, reflexi, komentářích a diskuzi,
-neformální diskuze a sdílení.
Detailní program bude upřesněn.
Přečíst celou anotaci akreditovaného seminářeCena se skládá z:
Ubytování: nezajišťujemeStorno podmínky naleznete zde