Odborní garanti: Mgr. Martina Hálová a RNDr. Dagmar Môťovská
Program pro začátečníky bude sestaven s cílem objevit a zažít na vlastní kůži principy Hejného metody. Na konkrétních úlohách si ukážeme, jak funguje poznávací proces. V duchu Hejného principů budou představena základní matematická prostředí a to tak, aby bylo možno nahlédnout do jejich matematického potenciálu. Budeme objevovat, jaká úskalí se mohou vyskytnout a jak nastavovat obtížnost úloh pro různě zdatné žáky.
Předpokládáme, že učitel, který se zapíše do programu pro začátečníky, nemá dosud žádné nebo jen krátké zkušenosti s výukou v duchu Hejného metody (maximálně absolvoval jednotlivé semináře). Po absolvování programu bude účastník vybaven tak, že se nebude muset obávat začít učit podle Hejného metody.
Hlavním cílem matematických dílen pro skupinu začátečníků je připravit učitele, který chce v příštím školním roce začít vyučovat Hejného metodou v 1. nebo v 2. ročníku (případně ve 3.) základní školy na práci. V každé dílně se dozví, jak je možné zavádět jednotlivá prostředí, co tomu předchází, jaké typy úloh se v daném prostředí vyskytují v prvních dvou letech výuky a nastínit, jak se dané prostředí vyvíjí v dalších letech školního vzdělávání. Tímto způsobem budou připravené dílny ke všem hlavním prostředím z prvních dvou let, jak aritmetickým, tak geometrickým.
Součástí programu budou tyto Matematická prostředí:
Krokování + Schody I., Autobus, Děda Lesoň, Pavučiny I., Hadi, Dřívka, Krychlové stavby I., Skládaní papíru, Sčítací trojúhelníky, Sousedé
V nabídce pro sestavení programu budou kromě základních prostředí ještě některá z pedagogicko-didaktických témat (Základní principy metody a poznávacího procesu, Jak uchopit hodinu, Rozbor videa, Jak s rodiči, Hodnocení a gradované testy) a taky dílny specializované na jednotlivé ročníky prvního stupně základní školy.
Přečíst celou anotaci akreditovaného seminářeCena se skládá z:
Ubytování: nezajišťujemeStorno podmínky naleznete zde